شناسه خبر : 8292

ارزش کل معاملات بورس کاهش ۳۰ درصدی داشت

ارزش کل معاملات بورس کاهش 30 درصدی داشت

آمارهای معاملات تالار شیشه‌ای نشان می‌دهد در هفته چهارم مهر ماه سال ۹۸ علاوه بر ریزش شاخص‌های بورس، ارزش کل معاملات نیز با ۳۰ درصد کاهش مواجه شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایبنا، جزییات داد و ستد های منتشر شده حاکی از آن است که در پایان معاملات هفته منتهی به ۲۴ مهرماه ۹۸، شاخص کل با ۳.۴۰۲ واحد کاهش نسبت به هفته قبل، به ۳۰۹.۶۴۷ واحد رسید.

کاهش ۷.۲۹ درصدی شاخص کل هم وزن

بر اساس این گزارش، شاخص کل هم وزن با ۶.۶۳۸ واحد کاهش معادل ۷.۲۹ درصد به رقم ۸۴.۶۶۳ واحد را به نمایش گذاشت.

افت نماگر بازار اول و دوم

همچنین شاخص بازار اول با ۱.۱۲۸ واحد کاهش به ۲۲۵.۱۰۴ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۲.۹۲۹ واحد کاهش به ۶۲۹.۴۳۶ واحد را تجربه کرد و به این ترتیب شاخص بازار اول ۰.۵۰ درصد کاهش و شاخص بازار دوم با  ۲.۰۱ درصد کاهش نسبت به هفته قبل همراه شدند.

ریزش ۳۰ درصدی ارزش کل معاملات

از سویی دیگر، در ۵ روز کاری هفته گذشته، ارزش کل معاملات اوراق بهادار به ۷۵.۷۵۲ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به هفته قبل ۳۰.۶۴ درصد کاهش یافت.

کاهش تعداد داد و ستدها

در ضمن تعداد ۱۶.۴۹۶ میلیون انواع اوراق بهادار در بیش از یک میلیون و ۶۷۷ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب ۳۵.۶ درصد کاهش و ۴۸.۵ درصد افت را نسبت به هفته گذشته تجربه کردند.

عملکرد صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله

این درحالی است که  تعداد  ۴۸۴ میلیون واحد از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۵۰۰۸  میلیارد ریال مورد معامله  قرار گرفت و هردو با ۳۰ درصد کاهش  نسبت به هفته گذشته همراه شدند.

وضعیت بازار بدهی

این گزارش می افزاید : در بازار بدهی که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می شود، تعداد دو میلیون برگه اوراق مشارکت به ارزش کل بیش از ۱.۹۸۸ میلیارد ریال معامله شد.

ارسال نظر