شناسه خبر : 8040

تسهیلات ارزان قیمت برای روستاییان و عشایر ایجاد می‌شود

تسهیلات ارزان قیمت برای روستاییان و عشایر ایجاد می‌شود

شست فراکسیون تولید و اشتغال مجلس با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت بررسی طرح اصلاح قانون تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغال پایدار روستایی و عشایری و رفع موانع قانونی برای تسهیل اشتغال جوانان برگزار شد.

به گزارش چابک آنلاین، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ایجاد شرایط مطلوب اشتغال با اصلاح قانون تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغال پایدار روستایی و عشایری خبر داد.
وی پیرامون طرح اصلاح قانون تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغال پایدار روستایی و عشایری، گفت:  فراکسیون تولید و اشتغال مجلس از ابتدای تصویب طرح تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغال پایدار روستایی و عشایری پای کار بود و نقش اساسی در تصویب این قانون داشت.
وی یادآور شد: بعد از اجرای بخشی از این قانون که یک سال و نیم از آن گذشت با نقایصی برخورد کردیم که بخشی به موانع قانونی برمی گشت که باید اصلاح می شد و بخشی هم به آئین نامه های اجرایی این قانون مربوط بود.
شریعتمداری تاکید کرد: این موضوع هم به صورت لایحه و هم طرح مجلس پیگیری شد و نمایندگان پیشنهادات اصلاحی را برای آن آماده کردند ضمن این که کلیات این طرح در اصلاح قانون تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغال پایدار روستایی و عشایری در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به تصویب رسید و فردا هم جزئیات آن بررسی شده و نتیجه به صحن علنی فرستاده خواهد شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: با تصویب این اصلاحیه می توانیم به طور قطع شرایط مطلوب تری برای پرداخت اعتبارات ارزان قیمت روستایی و عشایری ایجاد کنیم.
لازم به ذکر است: بعد از ارائه پیشنهاد از سوی اعضای فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی جهت رفع ایرادات این قانون که مانع از ایجاد اشتغال برای جوانان شده بود، قرار بر این شد که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گزارش کاملی در رابطه با موانع این قانون و عملکرد این وزارتخانه در خصوص ایجاد اشتغال پایدار به این فراکسیون ارائه دهد.

 

ارسال نظر