شناسه خبر : 7836

۳.۵ میلیارد دلار طرح معدنی با مشارکت بخش خصوصی تکمیل شد

3.5 میلیارد دلار طرح معدنی با مشارکت بخش خصوصی تکمیل شد

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: امسال بیش از ۵/ ۳میلیارد دلار طرح‌های بخش معدن و صنایع معدنی به بهره‌برداری می‌رسد که تاکنون نزدیک به یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از بخش خصوصی جذب شده است.

به گزارش چابک آنلاین، خداداد غریب‌پور اظهار کرد: جذب حداکثری سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در تکمیل طرح‌های توسعه یا راهبری واحد‌های موجود موجب واگذاری هشت محدوده و معدن در اختیار شده است.
وی عنوان کرد: براساس برنامه‌ریزی امسال قرار است افزون بر ۵/ ۳میلیارد دلار طرح افتتاح شود که عمده آنها مشارکت بخش خصوصی را به دنبال دارد و تداوم این امر در دستور کار سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) قرار دارد.
رئیس هیات عامل ایمیدرو افزود: احیا و فعال‌سازی معادن کوچک مقیاس که در سطح همه استان‌ها به مورد اجرا گذاشته می‌شود، یکی از شیوه‌های بهره‌گیری از بخش خصوصی در اجرای پروژه‌ها به حساب می‌آید.
 
غریب‌پور افزود: سازمان ایمیدرو اولویت‌های کاری خود را براساس قابلیت‌ها و توانمندی کشور و براساس نیاز مردم تبیین و تعریف کرده و مساله مهم اکتشاف به‌عنوان اولویت نخست است که در گستره ۳۰۰ هزار کیلومتر مربع به مورد اجرا گذاشته می‌شود.

 

 

ارسال نظر