شناسه خبر : 7503

شرکت های وارد کننده دارو ۶ ماه برای رفع تعهد ارزی فرصت دارند

شرکت های وارد کننده دارو ۶ ماه برای رفع تعهد ارزی فرصت دارند

نایب رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت، با گلایه از گزارش رئیس کل بانک مرکزی، گفت: شرکت های واردکننده دارو ۶ ماه برای رفع تعهد ارزی فرصت دارند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، ناصر ریاحی، روز دوشنبه در نشست خبری اعضای کمیسیون اقتصاد سلامت که در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی برگزار شد، با عنوان این مطلب که شرکت های واردکننده دارو ۶ ماه برای رفع تعهد ارزی فرصت دارند، افزود: شرکت هایی هستند که دارو و تجهیزات را وارد کرده و به مرحله توزیع رسانده اند اما هنوز از بانک طلبکارند، حال چطور خیلی از این شرکت ها را محکوم به عدم واردات می کنند.

وی ادامه داد: ما از نامه رئیس کل بانک مرکزی گله مند هستیم، زیرا این نامه موجبات عصبانیت رئیس جمهوری را هم فراهم کرد.

ریاحی با بیان این مطلب که داروخانه ها در اوضاع دشوار اقتصادی‌ به سر می برند، گفت: داروخانه ها به دلیل خدمت رسانی به مردم، همچنان به کار خود ادامه می دهند. 

وی افزود: از مسئولین خواهشمندم در مورد قشر تحصیل کرده داروسازان، حرف های احساسی نزنند و کارشناسانه صحبت کنند. اگر جایی ضعف است و یا جایی حمایت های نابجا صورت می گیرد، باید اصلاح شود. احساسی صحبت کردن در حوزه دارو و سلامت فقط جنبه عوام فریبانه دارد.

نایب رییس کمیسیون اقتصاد سلامت، تاکید کرد: مدام در تریبون‌ها به مردم القا می‌شود که برای ۳ درصد واردات دارو بالغ بر ۱.۳ میلیارد دلار ارز مصرف می‌شود اما برای ۹۷ درصد تولید داخلی دارو ۵۵۰ میلیون دلار ارزبری داریم، این حرف کاملا نادرست است.

وی افزود: با حرف‌های احساسی و غیرکارشناسی، خودمان را فریب ندهیم.

هاله حامدی‌فر عضو هیئت مدیره کمیسیون اقتصاد سلامت، گفت: در زمینه مبارزه با فساد در حوزه سلامت با فرافکنی مواجه هستیم. از فساد حرف می‌زنند اما یا اعدادی که ادعا می‌شود، درست نیست یا کلی‌گویی و مبهم است.

وی افزود: وقتی فضا متشنج ایجاد می شود، اظهار نظر توسط افرادی صورت می گیرد که اصلا متخصص نیستند. وقتی حرفی از فساد به میان می آید ولی ارقام به درستی اعلام نمی شود، باید در جای دیگری به دنبال آن ارقام بگردند.

محمود نجفی عرب رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت، با طرح این سئوال که چرا برخی مسئولان تلاش می‌کنند از تریبون‌ها به حوزه دارو و تجهیزات پزشکی آسیب بزنند، گفت: متاسفانه برخی دولتمردان سعی می کنند سه بخش حوزه دارو که شامل تولید دارو، تولید مواد اولیه و واردات می شود را به جان هم بیاندازند.

وی افزود: مسئولان بدانند این گونه نیست که ارزی گم شده باشد، یا منابع هدر رفته باشد. 

ارسال نظر