شناسه خبر : 7340

اعتبارسنجی بازرگانان نهایی می‌شود

اعتبارسنجی بازرگانان نهایی می‌شود

رئیس خانه معدن گفت: از جمله مهم‌ترین کارکردهای کارت‌های بازرگانی از جهت کنترل کردن است. برای هرچه کنترل وجود داشته باشد، ورود خروج آن مدیرت می‌شود و عواقبی همچون کارت‌های یک بار مصرف، واردات بی‌رویه از بین می‌رود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های مدنی، طرح اعتبارسنجی بازرگانان نهایی می‌شود و این موضوع برای بخش تجارت بسیار مهم و ضروری است.
در بخش تولید نیز، رتبه‌بندی سرمایه‌گذاران در دستور کار قرارگرفته است. رتبه‌بندی و ارزیابی بازرگانان و سرمایه‌گذاران برای بخش تولید و تجارت در امسال انجام خواهد شد. شبکه رصد کالاهای پر مصرف برای این وزارتخانه بسیار حائز اهمیت است و تاکنون بیش از ۲۰ هزار صنف به این شبکه وصل شده‌اند. معدنی‌ها از جمله مهم‌ترین فعالانی هستند که برای فعالیت‌های خود کارت بازرگانی می‌گیرند، شفافیت و مدیریت واردات و صادرات از جمله مهم‌ترین مزایای رتبه‌بندی سرمایه‌گذاران معدنی است.
محمدرضا بهرامن، رئیس خانه معدن و عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: اگر کشوری بخواهد در جریان تجارت حرکت کند با کارت‌های بازرگانی را سروسامان دهد.
بهرامن با بیان این‌که صدور کارت‌های بازرگانی سال‌های سال است در کشور انجام می‌شود گفت: رتبه‌بندی و اعتبار سنجی از جمله جدیدترین طرح‌های وزارت صنعت معدن و تجارت است که در آستانه نهایی شدن است.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا اعتبار سنجی برای فعالان عرصه معدنی و صنایع معدنی نیز انجام می‌شود، گفت: فعالان و تجار معدنی و صنایع معدنی نیز باید کارت بازرگانی داشته باشند. اعتبار سنجی بازرگانان توسط وزارت صنعت معدن و تجارت برای پیشرفت محصولات معدنی است که انجام می‌شود.
رئیس خانه معدن گفت: از جمله مهم‌ترین کارکردهای کارت‌های بازرگانی از جهت کنترل کردن است. برای هرچه کنترل وجود داشته باشد، ورود خروج آن مدیرت می‌شود و عواقبی همچون کارت‌های یک بار مصرف، واردات بی‌رویه از بین می‌رود.
وی افزود: یکی از کارت بازرگانی از آن یک خانم خانه‌دار در یک روستای دور افتاده بود که به نام او واردات انجام شده بود. از این قبیل موارد تا کنون بسیار پیش آمده است. با ترفندی که وزارت صمت در نظر گرفته است می‌توان مشکلات این چنینی را از بین برد.
بهرامن افزود: کارت‌های بازرگانی پیشین بسیار ضعیف بود و آسیب‌های آن بر تمام بخش‌های کشور تأثیر گذاشت. متاسفانه شاهد این بوده‌ایم که شخصی بی‌ام و وارد کرده اما عملکرد وی هیچ نوع سنخیتی با کارت بازرگانی نداشته است. ما شاهد آن هستیم که شرایط مربوط به کارت بازرگانی روز به روز بهتر می‌شود.
رئیس خانه معدن با بیان این موضوع که بزرگترین مزیت اعتبار سنجی کارت بازرگانی شفافیت‌سازی است، گفت: شفافیتی که با این کارت‌ها ایجاد می‌شود میزان واردات و صاردات به شکل کامل مشخص می‌شود و از صدور کارت‌های یک بار مصرف، واردات بی‌حد و…جلوگیری به عمل می‌آید من نه به عنوان بهرامن عضو خانه معدن و یا اتاق بازرگانی بلکه به عنوان شخصی که بیش از ۲۵ سال است که در بازرگانی فعال هستم، می‌گویم که باید تمام فعالان بخش بازرگانی از جمله معدنی‌ها این کارت را داشته باشند، کارتی که نواقص قبلی را نداشته باشد پیشرفت را به ارمغان خواهد آورد.

 

ارسال نظر