شناسه خبر : 7076

همتی در حاشیه جلسه هیئت دولت:

پرونده دانه درشت‌های بدهکاران بانکی دربانک مرکزی در حال بررسی است

پرونده دانه درشت‌های بدهکاران بانکی دربانک مرکزی در حال بررسی است

رئیس بانک مرکزی با اشاره به پرونده بدهکاران عمده بانکی، اظهار داشت: ۷-۸ نفر از دانه درشت‌ها هستند که پرونده آنها در کمیته فرادستگاهی بانک مرکزی در حال بررسی است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در مورد مصوبه مجلس در خصوص بدهکاران بانکی گفت: موضوعی که دیروز در مجلس تصویب شد، با هماهنگی بانک مرکزی در کمیسیون اقتصادی مجلس صورت گرفت و مجلس هم نظرات بانک مرکزی را در آن تأمین کرد.

وی افزود: امیدواریم کمک خوبی برای کسانی که بدهی‌های معوق دارند و یا در نحوه محاسبه سود آنها ایرادی وجود دارد، باشد. البته این مصوبه فقط برای بدهی‌های کمتر از دو میلیارد تومان است که تعیین تکلیف شدند.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه مسئله بدهکاران عمده با مصوبه اخیر فرق دارد، اظهار داشت: ۷-۸ نفر از دانه درشت‌ها هستند که پرونده آنها در کمیته فرادستگاهی بانک مرکزی در حال بررسی است و آنها رقم‌های چند هزار میلیاردی دارند. در جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی هم معاون اول رئیس جمهور دستور دادند که گزارشی تهیه شود و در جلسه بعد مطرح خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی در خصوص آخرین خبر از تشکیل بازار متشکل ارزی تصریح کرد: تشکیل این بازار در حال نهایی شدن است و در آینده نزدیک ایجاد می‌شود. ما تا مطمئن نشویم بازار خوب کار می‌کند و به شفاف‌سازی کمک می‌کند آن را راه نمی‌اندازیم. در حال حاضر تست گرم آن شروع شده است.

همتی در خصوص ارزهای دیجیتال بیان کرد: این مساله پیچیده است و اکنون در حال بررسی در کمیسیون اقتصادی دولت است، اما باید خیلی دقیق هم در صحن دولت بررسی شود.

وی در خصوص افزایش قیمت اجناس علی رغم کاهش قیمت ارز، گفت: ارز در یک شرایط باثباتی قرار دارد و امیدوارم این روند ادامه یابد اما چسبندگی در قیمت کالاها وجود دارد و باید صبر کنیم تا قیمت کالاها به تدریج کاهش یابد.

رئیس کل بانک مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه حتی کسانی که ارز نیمایی گرفته بودند قیمت محصولات خود را با قیمت آزاد عرضه کردند. به هرحال من معتقدم که قیمت‌ها باید پایین بیاید.

ارسال نظر