شناسه خبر : 5296

تنوع سرمایه‌گذاری صندوق‌ها ریسک تغییر قوانین را پوشش می‌دهد

تنوع سرمایه‌گذاری صندوق‌ها ریسک تغییر قوانین را پوشش می‌دهد

مدیر صندوق سرمایه گذاری آسمان امید اعلام کرد: مزیت بالقوه صندوق‌های سرمایه‌گذاری تفکیک و تنوع سرمایه‌گذاری در بخش سپرده‌های بانکی در بازار پول و اوراق بهادار است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایبنا ، محمد صدرایی در چهل‌ و نهمین نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» که به تشریح شرایط بازگشایی نماد صندوق سرمایه‌گذاری مشترک آسمان امید در در فرابورس اختصاص داشت، اعلام کرد: نماد این صندوق با درآمد ثابت روز جاری در بازار سوم فرابورس بازگشایی می شود.

سیاست پوشش ریسک تغییر قوانین

مدیر صندوق آسمان امید در این نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار ایبِنا مبنی بر این که تعییرات احتمالی قوانین در بازار پول برای اصلاح نظام بانکی در آینده و به تبع آن کاهش نرخ سود سپرده‌ها با توجه به این که صندوق های با درآمد ثابت نیز بر اساس قوانین و مجوزهای صادر شده از سوی بانک مرکزی به سرمایه گذاران سود پرداخت می کنند چه تاثیری در فعالیت صندوق های سرمایه گذاری برجای خواهد گذاشت و برای پوشش این ریسک چه راهکارهایی را در نظر دارید اظهار داشت؛ هر گونه تغییر در بازار پول بر کلیت اقتصاد کشور اثرگذار خواهد بود و نرخ بازده بدون ریسک در این شرایط اتفاق های متفاوتی را شکل می‌دهد که صندوق های سرمایه گذاری نیز از این تغییرات احتمالی متاثر می‌شوند اما از آن جایی که فقط ۵۰ درصد سرمایه گذاری‌ها در صندوق آسمان امید در بخش سپرده‌های بانکی صورت می گیرد و ۵۰ درصد باقی مانده از یک سبد دارایی های متنوع برخوردار است که همین عامل می‌تواند بخش عمده ای از ریسک تغییر قوانین در بازار پول را پوشش دهد.

منابع صندوق‌ها

صدرایی در ادامه این نشست خبری افزود : ۱۵۴۰۰۰ میلیارد تومان منابع سرمایه صندوق های سرمایه گذاری است که بر اساس آخرین آمارها، ۱۴۳۰۰۰ میلیارد تومان از این منابع به صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت اختصاص دارد که حدود ۱۰ درصد نقدینگی های کل اقتصاد را شامل می شود.

مزیت های سرمایه گذاری در صندوق ها

وی در ادامه درباره مزیت های سرمایه گذاری در صندوق های با درآمد ثابت اظهار داشت تغییر پرداخت سود سپرده ها از روز شمار به ماه شمار که در سیستم بانکی اجرا می‌شود در این گونه صندوق‌ها اعمال نمی‌شود تا سرمایه گذاران بتوانند برخلاف سرمایه گذاری در سیستم بانکی از سود روز شمار برخوردار باشند.

معافیت های مالیاتی

مدیر صندوق سرمایه گذاری آسمان امید افزود: بر اساس ماده ۱۶۹ مکرر، بانک‌ها باید اطلاعات مالی افراد حقیقی و حقوقی که از سقف گردش های مالی تعیین شده عبور کند را هر سال به سازمان امور مالیاتی گزارش کند و شاید در آینده دریافت مالیات از این گونه سپرده ها اجرایی شود اما  درآمد کلیه صندوق های سرمایه گذاری از معافیت های مالیاتی برخوردار هستند که این شرایط، مزیت های بالقوه ای را برای سرمایه گذاران با هر حجمی از سرمایه گذاری به وجود می‌آورد.

انعطاف نقدشوندگی

صدرایی در ادامه اشاره کرد که انعطاف نقدشوندگی صندوق ها و در اختیار داشتن اوراق بدهی می تواند سرمایه گذاران‌ را به سمت سرمایه گذاری در این ابزار مالی هدایت کند.

میزان پرداخت سود

وی درباره میزان پرداخت سود صندوق سرمایه گذاری آسمان امید اعلام کرد:حداقل نرخ بازده که در ابتدای فعالیت این صندوق، ۱۶ درصد بود در بهمن ماه به ۲۲ درصد رسیده و قصد داریم تا محدوده سود ۲۰ درصدی را در ۳ ماه آینده حفظ کنیم.

 


 

ارسال نظر