شناسه خبر : 4931

حجم نقدینگی از یک‌ هزار و ۷۶۴ هزار میلیارد تومان گذشت

حجم نقدینگی از یک‌ هزار و ۷۶۴ هزار میلیارد تومان گذشت

بانک مرکزی حجم نقدینگی در آذرماه سال جاری را بیش از هزار و ۷۶۴ هزار میلیارد تومان اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲.۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایبنا ، بانک مرکزی با انتشار گزیده آمارهای اقتصادی در آذرماه سال جاری، حجم نقدینگی را ۱۷ هزار و ۶۴۵ هزار میلیارد ریال اعلام کرد که نسبت به اسفندماه سال گذشته ۱۵.۳ درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل (آذر ۹۷ نسبت به ذر ۹۶)، ۲۲.۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

خلاصه دارایی‌ها و بدهی‌های بانک مرکزی

میزان دارایی‌های خارجی بانک مرکزی در آذر ماه سال جاری به ۸۸۱۲.۳ هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳.۳ درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین بدهی بخش دولتی به بانک مرکزی در دوره مورد بررسی نیز ۳۰۲۸/۶ هزار میلیارد ریال بوده که نشان‌دهنده ۱۸.۷ درصد افزایش است.

وضعیت دارایی‌ها و بدهی‌های بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی

این گزارش حاکی است، میزان دارایی‌های خارجی در این بخش با ۴۳.۷ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۴۱۷۷.۶ هزار میلیارد ریال رسیده و حجم اسکناس و مسکوک نیز با منفی ۱۱.۳ درصد، ۹۹.۵ هزار میلیارد ریال است.

سپرده بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی نزد بانک مرکزی با ۲۳.۵ درصد افزایش به ۱۸۹۳.۸ هزار میلیارد ریال رسید. همچنین بدهی بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی به بانک مرکزی نیز در دوره آذر ماه سال ۹۷ با ۳۲.۵ درصد افزایش به ۱۴۹۷.۹ هزار میلیارد ریال رسیده است.

خلاصه دارایی‌ها و بدهی‌های بانک‌های تجاری

میزان دارایی‌های خارجی بانک‌های تجاری کشور در آذر ماه امسال ۵۶۷.۲ هزار میلیارد ریال است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶.۵ درصد رشد نشان می‌دهد. سپرده بانک‌های تجاری نزد بانک مرکزی نیز ۴۰۳.۴ هزار میلیارد ریال بوده که ۲۷.۴ درصد افزایش یافته است.

جمع کل دارایی‌های بانک‌های تجاری در دوره مورد بررسی، ۵۵۵۷.۶ هزار میلیارد ریال بوده که به نسبت آذر ماه سال ۹۶ دارای ۱۷.۳ درصد رشد است و میزان بدهی بانک‌های تجاری به بانک مرکزی در آذر ماه به ۳۵.۵ هزار میلیارد ریال رسیده که ۶۸.۱ درصد نسبت به آذر ماه ۹۶ کاهش داشته است.

وضعیت دارایی‌ها و بدهی‌های بانک‌های تخصصی

میزان دارایی‌های خارجی بانک‌های تخصصی در آذر ماه سال جاری ۱۱۹۰.۵ هزار میلیارد ریال است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۷۳.۰ درصد رشد یافته است. جمع کل دارایی‌های بانک‌های تخصصی در این دوره رقم ۶۱۲۹.۱ هزار میلیارد ریال است که ۲۰.۰ درصد رشد دارد. همچنین میزان بدهی بانک‌های تخصصی به بانک مرکزی ۴۸۹.۳ هزار میلیارد ریال است که رشدی معادل ۱۳.۵ درصد نسبت به آذر ماه ۹۶ دارد.


 

ارسال نظر