شناسه خبر : 4113

نظارت دیوان محاسبات بر اساس استانداردهای حسابداری بخش عمومی و دستورالعمل های وزارت اقتصاد

نظارت دیوان محاسبات بر اساس استانداردهای حسابداری بخش عمومی و دستورالعمل های وزارت اقتصاد

وزیر امور اقتصادی و دارایی، طی نامه ای به دیوان محاسبات کشور، خواستار پیگیری و نظارت بر اجرای صحیح حسابداری تعهدی براساس استانداردهای حسابداری بخش عمومی و دستورالعمل های این وزارتخانه از سوی نهاد نظارتی مذکور شد.

به گزارش چابک آنلاین ، فرهاد دژپسند، طی این نامه، اجرای حسابداری تعهدی را با توجه به ایجاد امکان محاسبه دقیق بهای تمام شده محصولات، خدمات و فعالیت ها و به تبع آن، پیاده سازی کامل نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد و همچنین دستیابی به مدیریت ملی نوینِ بخش عمومی، امری ضروری و جزو اقدامات ارزنده معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور برشمرد.

وزیر اقتصاد با تاکید بر لزوم پیش بینی ساز و کار لازم برای اعمال نظارت توسط دیوان محاسبات کشور در این حوزه، خاطر نشان کرد: مدیریت بدهی ها و دارایی های دولت که اقداماتی در راستای مدیریت مالی نوین محسوب می شوند، بدون دسترسی به اطلاعات کامل و قابل اتکاء از طریق سیستم حسابداری، عملا امکان پذیر نیست.

گفتنی است، بر اساس بند (۱) ماده (۲۶) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲)، از ابتدای سال ۱۳۹۴ اجرای مبنای حسابداری تعهدی، بر اساس استانداردهای حسابداری بخش عمومی و دستورالعمل وزارت امور اقتصادی و دارایی برای تمام وزارتخانه ها، موسسات دولتی و سایر دستگاه های اجرایی در موارد استفاده از بودجه عمومی دولت الزامی است.

 


 

ارسال نظر