شناسه خبر : 3777

ضرورت ارتقاء دانش مدیران بانکى بر اساس استانداردها و قوانین بانکى دنیا

ضرورت ارتقاء دانش مدیران بانکى بر اساس استانداردها و قوانین بانکى دنیا

قائم مقام بانک مرکزى با اشاره به کمبود پژوهش در حوزه بانکى کشور، اظهارکرد: کاستى‌هایى در اجراى موازین و قوانین بانکى دنیا داریم که ضرورى است مدیران بانکى اقدام به ارتقاء دانش خود در این زمینه کنند.

چابک آنلاین : اکبر کمیجانى در مراسم هفته پژوهش که صبح امروز در ساختمان بانک مرکزى برگزار شد بر اهمیت پژوهش تاکید کرد و گفت: تمایز رشد و توسعه در سرانه مخارج پژوهشى خلاصه مى شود به این معنى که صرف منابع در این حوزه تشریفات نیست بلکه یک سرمایه گذارى پرسود است.

وى به بیانات مقام معظم رهبرى در خصوص اهمیت پژوهش اشاره کرد و گفت: بنا به بیانات مقام معظم رهبرى، "اگر ژرف یابى و پژوهش نباشد نتیجه اش یک جا ایستادن، درجا زدن و با دنیاى پیرامون خود به تدریج بیگانه تر شدن است".

کمیجانى ادامه داد: سرانه پژوهش در کشورهاى مختلف بین ٣تا ٥درصد از جى دى پى در نوسان است.

قائم مقام بانک مرکزى با اشاره به رشد پژوهش در دانشگاه ها، بیان کرد: انجام پژوهش هاى بنیادین به شکل مقالات و کتب و سمینارها در دانشگاه ها بهبود پیدا کرده اما در این که حاصل این پژوهش ها چه بوده جاى سوال دارد.

او اضافه کرد: پژوهش به سیاست گذار امکان درک درست از وضعیت اقتصاد و تصمیم گیرى درست مى دهد؛ کما این که ضرورى است دانایى حاصل از پژوهش به دارایى و ثروت و در نهایت رفاه عمومى تبدیل شود.

وى تصریح کرد: براى ارتفاء نظام بانکى باید به موضوع پژوهش اهمیت بیشترى داده شود و در این راستا بانک ها باید در این زمینه خود را تقویت کرده و مراکز تحقیقاتى نیز ارتباط خود را با بانک ها افزایش دهند، که این تعامل سبب مى شود سیاست گذاران بانکى به شکل مستمر اطلاعات خود را به روزرسانى کنند.

کمیجانى با تاکید بر ضرورت ارتقاء دانش مدیران بانکى بر اساس استانداردها و قوانین بانکى دنیا، افزود: کاستى هایى در اجراى موازین و قوانین بانکى دنیا داریم که تلاش هایى براى ارتقاء آن صورت گرفته اما باید این اقدام با سرعت بیشترى حرکت کند تا شاهد نتایج بهترى باشیم.

او ادامه داد: پژوهش هاى بانکى فقط نباید به نوشتن مقالات و کتاب محدود شود، بلکه پژوهش باید در راستاى پاسخ به مشکلات بانکى و حل آن مشکلات باشد و به طور حتم باید در این مسیر به پژوهش نیروهاى جوان دانشگاهى اهمیت بیشترى داد.

کمیجانى با بیان این که رشد نقدینگى داراى نظم نیست، گفت: تحریم آن چنان در انتظارات مردم تاثیر گذاشت که شاهد تلاطم بازار ارز در اواخر سال ٩٦ و شش ماه ابتدایى امسال بودیم، که البته با ورود بانک مرکزى از شدت این تلاطمات کاسته شده اما همچنان به ثبات در این بازار و تقویت ریال در برابر دلار و یورو نیاز است./اقتصادآنلاین

 

ارسال نظر