شناسه خبر : 3482

مدیرعامل پست بانک ایران تاکید کرد:

مولفه‌های اثرگذار در طراحی و انجام رمزارزها نیازمند سیاست‌های بانک مرکزی است

مولفه‌های اثرگذار در طراحی و انجام رمزارزها نیازمند سیاست‌های بانک مرکزی است

مدیرعامل پست بانک ایران تاکید کرد که مولفه‌های اثرگذار در طراحی و انجام رمزارزها نیازمند سیاست‌های کلی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد است.

چابک آنلاین : خسرو فرحی درباره طراحی و اجرای رمز ارز ملی که قرار بود وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری پست بانک ایران جلو ببرد، گفت: پست بانک با همکاری دانشگاه صنعتی شریفی طرحی را به طور پایلوت جلو برد، ولی مولفه های اثرگذار و مشخصات رمزارزها نیازمند سیاست های کلی در بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی است.

وی با بیان اینکه شرکت خدمات انفورماتیک نیز طرحی را به شکل پایلوت در زمینه طراحی و اجرای رمز ارز ملی اجرا کرده است، افزود: به نظر می رسد که بانک مرکزی و شرکت خدمات در حال دنبال کردن آن طرح هستند و متناسب با وضعیت روز راهکارهایی را در این زمینه ارائه خواهند کرد.

رمزارز ملی توسط بانک مرکزی صادر می‌شود و قابلیت آن‌ را دارد که در یک بستر توزیع شده و فرد به فرد بدون هیچ نهاد واسطی جا به جا شود. هدف از توسعه‌ی این زیرساخت، امکان‌سنجی و ارزیابی قابلیت‌های فناوری زنجیره‌بلوک و رمزارزها در توسعه‌ی خدمات مالی و پرداخت در نظام بانکی کشور در سطوح بین بانکی و بانکداری خُرد است./ ایبنا

 

 

 

ارسال نظر