شناسه خبر : 3182

رییس کل بانک مرکزی خبر داد:

شکل‌گیری پیمان دوجانبه پولی میان ایران و اروپا

شکل‌گیری پیمان دوجانبه پولی میان ایران و اروپا

رییس کل بانک مرکزی از بررسی جزئیات ایجاد کاناال مالی اروپا با ایران در بروکسل خبر داد و گفت: پیمان دوجانبه پولی میان دو طرف ایجاد شده و صادرکنندگان می‌توانند ارزحاصل از صادرات خود را دریافت کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از اقتصادآنلاین، عبدالناصر همتی با بیان اینکه جزئیات کانال مالی اروپا برای انجام تجارت میان ایران و اتحادیه اروپا در نشست هفته گذشته بروکسل مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفته است، گفت: ایجاد کانال مالی بر این درک مشترک مبتنی است که شرکتها و فعالان اقتصادی ایرانی و اروپایی علیرغم خروج یکجانبه ایالات متحده آمریکا از برجام، تمایل به برقراری و تداوم روابط تجاری با یکدیگر دارند.

رئیس کل بانک مرکزی در پست اینستاگرامی خود نوشت: در این راستا به منظور رفع مشکلات مربوط به انجام پرداختهای مالی، ایجاد کانال مالی اروپا در دستور کار طرفین قرار گرفته است، کانال مزبور این امکان را برای صادرکنندگان ایرانی و اروپایی فراهم خواهد کرد که ارز حاصل از صادرات خود را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: کانال مذکور کارکرد نوعی پیمان پولی دوجانبه میان ایران و اتحادیه اروپا را ایفا خواهد کرد، پس هر دو طرف بر تسریع در عملیاتی شدن این فرآیند تاکید دارند.

همتی ادامه داد: انتظار می رود به زودی جزئیات و نحوه استفاده از کانال مزبور نهایی شده و به اطلاع عموم هموطنان و فعالان اقتصادی رسانده شود.

 

ارسال نظر