شناسه خبر : 2920

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور گفت:

مالیات وصول شده ۱۳۰ هزار میلیارد ریال کمتر از برنامه است

مالیات وصول شده 130 هزار میلیارد ریال کمتر از برنامه است

نادر جنتی گفت: صدوسی هزار میلیارد ریال از مجموع مالیات‌های تعیین شده سال جاری طبق برنامه جدول سازمان امور مالیاتی هنوز وصول نشده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، نادر جنتی روز شنبه درحاشیه آیین تودیع و معارفه مدیران کل جدید و قدیم امور مالیاتی استان ایلام اظهار داشت: طبق برنامه تدوین شده تحقق درآمدهای مالیاتی مصوب در پیوست بودجه جاری از فرودین تا شهریور ماه امسال باید 560 هزار میلیارد ریال از افراد حقیقی و حقوقی وصول مالیات می شد که از این مبلغ 430هزار میلیارد ریال دریافت شده است.
وی ابراز امیدواری کرد : با برنامه ریزی ها و پیگیری های در حال انجام این رقم تا پایان سال جاری احصا شود.
معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور همچنین افزود: این سازمان با اجرای طرح بزرگ جامع مالیاتی در صورت همکاری مسئولان ارشد کشور و مدیران استان ها در صدد تدوین پروژه ذی نفعان اطلاعاتی است که در قالب این طرح جامع وضعیت درآمد و میزان پرداخت مالیات افراد مشمول مدیریت می شود.
جنتی یادآور شد: همه فعالان اقتصادی دارای هر نوع فعالیتی، فعالیت آنها را به صورت لحظه ای در پایگاه نظام مالیاتی و بانکاطلاعاتی سازمان امور مالیاتی ثبت می شود و با اجرای طرح جامعه و پروژه های زیرمجموعه آن فرار مالیاتی کاهش یافته و مردم با اطمینان بیشتر و براساس درآمد واقعی خود اقدام به پرداخت مالیات می کنند.
وی در خصوص وضعیت وصول مالیات از پزشکان و فروشگاه های بزرگ نیز گفت: این افراد آگاه باشند که نصب دستگاه های پوز محل محاسبه درآمد و اخذ مالیات از آنها نیست و صرفا برای تسهیل در امور و رضایت مندی مردم است.
وی توضیح داد: طبق ماده 169 مکرر قانون مالیات های مستقیم همه بانک ها موظف هستند اطلاعات مالی و بانکی افراد را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهند و اهمال بانک ها در این خصوص تخلف محسوب می شود لذا همه اطلاعات بانکی افراد حقیقی و حقوقی در اختیار امورمالیاتی است. 
وی تاکید کرد: نصب دستگاه های پوز در مطب پزشکان و فروشگاه ها و دیگر اماکن تجاری برای راستی آزمایی درآمدی است و صاحبان حرفه ها و مشاغل اطمینان داشته باشند که تراکنش ها و فعالیت های بانکی به تنهایی محلی برای تعیین مالیات آنها نیست.
 جنتی در یک سفر یک روزه به استان ایلام در آیین تودیع و معارفه مدیران کل جدید و قدیم امور مالیاتی استان ایلام شرکت کرد.

ارسال نظر