شناسه خبر : 2527

حسینی‌کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس :

طرح «ممنوعیت فروش خودرو تا یک سال» دست دلالان را از بازار کوتاه می‌کند

 طرح «ممنوعیت فروش خودرو تا یک سال» دست دلالان را از بازار کوتاه می‌کند

جواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص پیش‌فروش خودرو و طرح ممنوعیت فروش خودرو تا یک سال گفت: این طرح باعث خواهد شد دست دلالان از این بازار کوتاه شود و خودرو به دست مصرف‌کننده واقعی برسد. از محاسن این طرح این است که نقدینگی که قرار است در بازار خودرو تزریق شود و ایجاد التهاب و افزایش قیمت کند، وارد عرصه تولید و اشتغال می‌شود.

چند ماهی است در کنار بازار متلاطم ارز در کشور بازار خودرو هم دست‌خوش التهاب و افزایش قیمت افسارگسیخته‌ای شد. درنهایت با تدابیر دولت و جلسه با خودروسازان و کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرار بر این شد که طرح پیش‌فروش 50 هزار خودرو توسط سه خودروساز با شرط غیرقابل فروش بودن خودروها توسط خریداران تا یک سال انجام شود؛ حالا بر اساس اظهارات مدیران خودروسازان داخلی قرار است از روز چهارشنبه (14 شهرویور) این خودروها به مردم عرضه شود.

سید جواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص پیش‌فروش خودرو و طرح ممنوعیت فروش خودرو تا یک سال   گفت: «این طرح از التهابات بازار خودرو کم می‌کند و حتی اگر این طرح 2 ساله اجرا شود بهتر است. این طرح باعث خواهد شد دست دلالان از این بازار کوتاه شود و خودرو به دست مصرف‌کننده واقعی برسد.»

حسینی کیا در ادامه گفت: «از محاسن این طرح این است که نقدینگی که قرار است در بازار خودرو تزریق شود و ایجاد التهاب و افزایش قیمت کند، وارد عرصه تولید و اشتغال می‌شود.»

این عضو کمیسیون صنایع مجلس در پاسخ به این سؤال که آیا اجرای این طرح برای خریدارانی را قصد فروش خودرو به دلیل احتیاج آنی آنها به سرمایه‌شان دارند، دچار مشکل نمی‌کند گفت: «بعد اجرای این طرح ممکن است جمعیت محدودی هم با این مشکل مواجه شوند که برای آن هم قرار بر این شده تدبیری پیش‌بینی شود.»

وی در پایان در خصوص پیش‌فروش خودرو توسط خودروسازان گفت: «در جلسه روز دوشنبه کمیسیون صنایع با حضور وزیر صنعت مشخص شد که پیش‌فروش خودرو و فروش نقدی خودرو قرار است این هفته انجام شود.»

ارسال نظر