شناسه خبر : 2229

با هدف ارتقاء مشارکت های علمی و فناورانه انجام شد؛

امضای تفاهم نامه همکاری پژوهشگاه صنعت نفت و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران

امضای تفاهم نامه همکاری پژوهشگاه صنعت نفت و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران

تفاهم‌نامه همکاری میان پژوهشگاه صنعت نفت و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران با حضور دکتر جعفر توفیقی، رئیس پژوهشگاه و دکتر نصرت‌الله ضرغام، رئیس صندوق در مرکز همایش‌های بین‌المللی به امضاء رسید.

به گزارش چابک آنلاین، از آنجا که پژوهشگران و فناوران موجبات ترقی، تعالی، توسعه علمی و فناوری و در نهایت توسعه پایدار همه جانبه را در کشور فراهم می‌سازند، از این رو صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران، به منظور شناسایی، برقراری ارتباط و حمایت از این قشر توانمند و استفاده از عواید حاصل از مشارکت و همکاری‌های علمی آنان در اجرای سیاست‌های خود، تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

بر اساس این گزاش این دو سازمان با هدف پیگیری و جهت‌دی به راهبرد‌ها و فعالیت‌های پژوهشگاه در راستای تحقق هدف " پژوهش منجر به فناوری"، بسط و گسترش ارتباطات و همکاری‌های داخلی، ارتقای فناوری‌های ملی، جذب سرمایه، ظرفیت‌سازی و توسعه منابع انسانی لازم برای تبدیل علم به فناوری اقدام به امضاء این تفاهم نامه کرده‌اند.

ثبت بین‌المللی اختراعات در حوزه تحقیقاتی نفت، حمایت از برگزاری کارگاه‌های اموزشی ملی و بین‌المللی در داخل کشور در حوزه تحقیقاتی صنعت نفت و همکاری در زمینه اجرای تحقیقات و پژوهش در صنعت نفت را می‌توان از مهم‌ترین موضوعات این تفاهم نامه برشمرد.

این گزارش می‌افزاید صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در افق 1404 نهادی تعالی محور و پیشرو در کمک به تحقق پیشتازی ایران اسلامی در تولید علم و فناوری است که سه محور کمک به تحقیقات تحول آفرین، حمایت از پژوهشگران، فناوران و نوآوران و تقویت و توسعه زیرساخت‌های علم، فناوری و نوآوری در کشور را شامل می شود.

ارسال نظر