شناسه خبر : 2189

با گذشت یک ماه از مهلت برگزاری مجامع؛

تاخیر ۱۲ بانک در انتشار صورت مالی سال ۹۶/ فقط ۶ بانک دارای مجوز برگزاری مجمع عمومی

تاخیر ۱۲ بانک در انتشار صورت مالی سال 96/ فقط 6 بانک دارای مجوز برگزاری مجمع عمومی

با وجود گذشت یک ماه از مهلت برگزاری مجامع، ۱۲ بانک تاکنون صورت مالی خود در سال ۹۶ را منتشر نکرد‌ه‌اند و فقط ۶ بانک مجوز برگزاری مجمع عمومی سالیانه را از بانک مرکزی دریافت کرده‌اند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، 31 تیر ماه آخرین مهلت قانونی برای برگزاری مجمع عمومی سالیانه بانک‌ها و شرکت‌ها بود اما امسال هم همانند چند سال گذشته مجامع بانک‌ها در این مهلت قانونی برگزار نشد.

از مجموع 19 بانک و دو موسسه اعتباری بورسی، تا این لحظه هیچ بانکی به غیر از بانک انصار مجموع عمومی خود را برگزار نکرده است. البته مجمع عمومی بانک انصار هم بدون هیچ گونه تصمیم‌گیری‌ خاصی برگزار و پایان یافت.

از طرف دیگر، تاکنون بانک‌های حکمت ایرانیان، سامان، پاسارگاد، دی، شهر، قرض‌الحسنه رسالت، مهر اقتصاد، اقتصاد نوین، سرمایه، ایران زمین، موسسه اعتباری کوثر و موسسه اعتباری ملل صورت مالی حسابرسی شده سال 96 را آماده و منتشر نکرده‌اند و به تبع آن نمی‌توانند مجمع عمومی را برگزار کنند.

در این بین، بانک‌های سینا و کارآفرین صورت مالی حسابرسی شده سال 96 را منتشر کرده‌اند اما هنوز مجوز برگزاری مجمع عمومی را از بانک مرکزی دریافت نکرده‌اند.

همچنین بانک‌های انصار، صادرات، تجارت، آینده، پارسیان و خاورمیانه هم صورت مالی ارائه کرده‌اند و هم مجوز برگزاری مجمع عمومی را از بانک مرکزی اخذ کرده‌اند. بانک ملت آگهی برگزاری مجمع برای امروز را منتشر کرده اما مجوز بانک مرکزی برای این بانک هنوز منتشر نشده است.

به نظر می‌رسد تاخیر‌های مکرر و طولانی در برگزاری مجموع عمومی و انتشار صورت‌های مالی بانک‌ها در حال تبدیل شدن به یک رویه متداول است به طوری که هر سال بر تعداد بانک‌ها تاخیرکننده افزوده می‌شود.

 

ارسال نظر