شناسه خبر : 20431

زیرساختی جدید برای حمایت از سرپرستان خانوار ایجاد شد

زیرساختی جدید برای حمایت از سرپرستان خانوار ایجاد شد

اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در جهت حمایت از سرپرستان خانوار، واحدهای صنفی برخی شرایط استفاده از حساب یارانه را برای مشتریان فراهم می‌کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از اتاق اصناف ایران، در اطلاعیه این نهاد آمده است: به موجب ضرورت حمایت از سرپرستان خانوار دریافت کننده یارانه و مشارکت واحدهای صنفی در این امر، از این پس خواربار فروشان، سوپرمارکت‌ها، فروشندگان گوشت، مرغ و مواد پروتئینی، لبنیات، و مواد غذایی می‌توانند شرایط استفاده سرپرستان خانوار از حساب یارانه‌شان را فراهم کنند.

این اطلاعیه می‌افزاید: به موجب این طرح و بر اساس تصمیم ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در حمایت از خانوارها و حمایت هوشمند و کمک به ترمیم قدرت خرید آنها، تمهیدات لازم به منظور مشارکت هرچه بیشتر واحدهای صنفی هدف (از جمله خواربار فروشی، سوپرمارکت‌ها، فروشندگان گوشت، مرغ و مواد پروتئینی، لبنیات، مواد غذایی) برای تکمیل اطلاعات دستگاه پوز آن‌ها در سامانه ایرانیان اصناف به عمل آمده است.

در این اطلاعیه تاکید شده است: این واحدهای صنفی می‌توانند اطلاعات دستگاه کارتخوان در اختیار خود را با مراجعه به اتحادیه ذی ربط تا تاریخ ۱۰ بهمن ماه سال جاری در سامانه ایرانیان اصناف ثبت کنند. در این مرحله، تطابق مشخصات مالک پایانه فروش (پوز) و صاحب حساب بانکی با دارنده پروانه کسب، الزامی نبوده و ثبت مشخصات پوزها در سامانه تنها به معنای پذیریش پایانه فروش اعلامی به عنوان پایانه فروش مورد تایید دارنده واحد صنفی است و مشتریان امکان خرید از حساب یارانه خود را از آن دستگاه پوز خواهند داشت.

ارسال نظر