شناسه خبر : 19401

سامانه‌ها در برابر حملات سایبری بیمه می‌شوند

سامانه‌ها در برابر حملات سایبری بیمه می‌شوند

رییس بیمه مرکزی مطرح کرد: جدیدترین محصول صنعت بیمه، بیمه سامانه‌ها در برابر حملات سایبری است.

به گزارش چابک آنلاین، غلامرضا سلیمانی در بیست و هشتمین همایش بیمه و توسعه با بیان اینکه صنعت بیمه شبکه گسترده‌ای از اطلاعات را دارد، اظهار داشت: جدیدترین محصول صنعت بیمه، بیمه سامانه‌ها در برابر حملات سایبری است.

وی ادامه داد: اخیرا یکی از شرکت‌ها به موضوع بیمه در حملات سایبری ورود کرده و یکی از محصولات جدیدش همین بیمه است. همچنین یک شرکت جدید بیمه‌ای در حال ورود به بازار است که تمام خدماتش درباره بیمه تمام نهادها و شرکت‌ها در برابر حملات سایبری خواهد بود.

 غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی گفت: ضریب خسارت در سال گذشته، ۸۲/۳ درصد بوده است و خسارت ضریب ترکیبی ۱۰۰ درصد که این اعداد بسیار نگران کننده هستند و صنعت بیمه هنوز از محل خودش سودی ندارد.

این مقام مسئول گفت: ضریب خسارت درمان تکمیلی در ۸ ماهه امسال به ۹۶ درصد رسیده است و این یعنی تعرفه ها که افزایش پیدا می کند فشار زیادی به صنعت بیمه وارد می شود و در نتیجه مجبوریم بابت خدمات از مردم پول بیشتری دریافت کنیم. افزایش تعرفه ها منجر به بالارفتن هزینه های خدمات دهی می شود.

سلیمانی ابراز کرد: این مشکل در زمینه بیمه شخص ثالث هم وجود دارد، ضریب خسارت خودرو بارکش ۱۱۶ درصد، اتوکار ۱۱۰ درصد، سواری ۷۹ درصد، پیکان، پراید و سمند ۱۱۱ درصد خسارت را ایجاد می کنند. در بخش بیمه شخص ثالث ضریب خسارت بالای ۱۰۰ درصد را داریم که نگران کننده است. بیمه مرکزی درسال گذشته، ۲۳۰۰ میلیارد تومان به وزارت بهداشت و ۳۰۰ میلیارد تومان به نیروی انتظامی پرداخت کرده است.

او ادامه داد: در مجموع بیمه در سال گذشته ۱۰۰ هزار میلیارد تومان ذخیره فنی دریافت کرده است که ۴۲ درصد رشد داشته است. یکی از مشکلات در صنعت بیمه نبود صندوق بیمه حوادث طبیعی است در صورتی که در ترکیه برای این صندوق ۵ میلیارد دلار ذخایر تعیین شده است.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: در ۸ ماهه سال ۱۴۰۰ حدود ۶۹ هزار میلیارد تومان حق بیمه توسعه ای صادر کردیم که نسبت به سال گذشته ۴۳ درصد رشد داشته است و ۳۲ هزار میلیارد تومان پرداختی ها و ۳۲ میلیون بیمه نامه صادر شده است اما هنوز بیمه جایگاه خود را در اقتصاد پیدا نکرده است باید در اقتصاد کلان کارهایی انجام شود.

وی ادامه داد: اوراق بیمه ای در بازار سرمایه بسیار قابل معامله است و در بودجه حتما آورده می شود. باید ارتباط با کشورهای همسایه در نظام بیمه ای را جدی بگیریم و درحال حاضر رابطه خوبی با کشورهای عراق، افغانستان و سوریه داریم. ثبات مالی در بیمه، بانک و بازار سرمایه باید شکل بگیرد و رشد شبکه فروش و تجهیز آن به عنوان بهترین ابزار به شمار می رود.

ارسال نظر