شناسه خبر : 1940

در تولید گوشت مرغ و تخم مرغ خودکفا هستیم؛

افزایش تقاضای خرید، بهای محصولات پروتئینی را بالا برد

افزایش تقاضای خرید، بهای محصولات پروتئینی را بالا برد

این روزها قیمت گوشت قرمز تفکیکی بیش از ۶۰ هزار تومان، گوشت مرغ بیش از ۱۱ هزار تومان و هر شانه ۳۰تایی تخم مرغ ۲۱ هزارتومان در بازار مصرف به فروش می رسد که بیانگر بهای ۷۰۰ تومانی هر عدد تخم مرغ در بازار است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، سالانه نزدیک 2 میلیون و 200 هزار تن گوشت مرغ، 930 هزار تن تخم مرغ و 840 هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید می شود که در تولید گوشت مرغ و تخم مرغ خودکفا هستیم.
نیاز سالانه مصرفی گوشت قرمز کشور نزدیک یک میلیون تن است که بیش از 100 هزار تن آن از محل واردات گوشت گرم گوسفندی، گوشت منجمد گوساله و حتی دام زنده تامین می شود.
پیگیری خبرنگار ایرنا از بازار مصرف نشان می دهد در حالی که از ابتدای مردادماه 1397 نرخ تنظیم بازاری گوشت مرغ گرم برای مصرف کنندگان 8175 تومان تعیین شد، اما این نرخ در بازار اجرایی نمی شود؛ اتحادیه پرنده و ماهی تهران اعلام کرده قیمت هر کیلوگرم مرغ در محل کشتارگاه (نقدی) 9600 تومان، میدان بهمن بین 9000 تا 9300 تومان، واحدهای صنفی عمده 9750 تومان و خرده فروشی ها 10 هزار و 600 تومان است.
 توزیع روزانه بیش از 5500 تن گوشت مرغ در کشور
«محمد یوسفی» رییس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی ایران در این باره  گفت: روزانه بیش از پنج هزار و 500 تن گوشت مرغ در کشور توزیع می شود که نشان می دهد کمبودی در این زمینه نداریم.
وی اظهار داشت: افزایش خرید مردم در هفته های اخیر به دلیل نگرانی از افزایش قیمت ها در بازار سبب بالا رفتن قیمت انواع محصولات خوراکی از جمله محصولات پروتئینی گوشت مرغ، گوشت قرمز، تخم مرغ و حبوبات شده است.
این فعال صنفی تاکید کرد: خط تولید همچنان فعال است و کمبودی در محصولات غذایی نخواهیم داشت.
یوسفی از مردم خواست با حفظ آرامش طبق روال گذشته خرید مواد غذایی خود را انجام بدهند زیرا هجوم برای خرید خود سبب افزایش قیمت های نامتعارف می شود.
به گفته وی، امروز (یکشنبه) قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده بین 6500 تا 6900 تومان است که با توجه به هزینه های تمام شده تولید گران نیست.
وی قیمت کنونی جوجه یک روزه نزدیک هزار تومان اعلام کرد و گفت: در هفته های اخیر قیمت جوجه یک روزه با افت همراه بود اما به نظر می رسد قیمت این محصول در هفته های آتی افزایش یابد زیرا پیش از این، جوجه یک روزه با قیمت 1500 تا 2600 تومان عرضه می شد.
رییس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی ایران تصریح کرد: البته شرکت پشتیبانی امور دام کشور اعلام کرده که برای تنظیم بازار قیمت محصولات پروتئینی به ویژه گوشت مرغ و تخم مرغ وارد عمل می شود.
به گزارش ایرنا، شرکت پشتیبانی امور دام کشور به عنوان یکی از شرکت های زیرمجموعه وزارت جهادکشاورزی مسئولیت تامین و ذخیره سازی اقلام پروتئینی و عرضه آنها برای جلوگیری از نوسان های قیمتی در بازار مصرف را برعهده دارد. 

 

ارسال نظر