شناسه خبر : 18113

تعداد خانه های خالی بیش از یک میلیون ۴۰۰ هزار واحد مسکونی است

تعداد خانه های خالی بیش از یک میلیون ۴۰۰ هزار واحد مسکونی  است

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعا آمار خانه های خالی بیش از رقم اعلامی تا به امروز بوده و وزارت راه و شهرسازی به کمک سازمان بازرسی باید هرچه سریع تر نسبت به شناسایی سایر واحدها و معرفی آن به سازمان امور مالیاتی اقدام کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، اسماعیل حسین زهی، با اشاره به ضرورت اجرای دقیق قانون اخذ مالیات از خانه های خالی بیان کرد: متولی اجرای قانون اخذ مالیات از خانه های خالی وزارت راه و شهرسازی است که مکلف است لیست خانه های خالی را تهیه و به سازمان امورمالیاتی معرفی کند. بر اساس آخرین رایزنی صورت گرفته تاکنون حدود یک میلیون ۴۰۰ هزار واحد مسکونی خالی با خود اظهاری مالکان شناسایی شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: اما قطعا آمار خانه های خالی بیش از این رقم است که وزارت راه و شهرسازی به کمک سازمان بازرسی باید هرچه سریع تر نسبت به شناسایی این واحدها و معرفی آن به سازمان امور مالیاتی اقدام کند.همه بخش ها باید در اجرای این قانون همکاری لازم را داشته باشند.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: باتوجه به اینکه عده ای از طریق ساخت و ساز واحدهای مسکونی آن را دارایی ثابت تلقی می کردند، افزایش قیمت نیز به نفع آنان بود. اجرای این قانون برای صاحبان خانه های خالی به صورت پلکانی مالیات وضع می کند و از ایجاد انحصار در این بازار جلوگیری خواهد کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: خانه های خالی که شناسایی شده اند، یا باید خانه خود را اجاره بدهند یا به صورت پلکانی مالیات بالایی بپردازند. قطعا اجرای دقیق این قانون در ساماندهی بازار مسکن و کنترل رشد قیمت ها موثر است و باید با دقت اجرایی شود.

ارسال نظر