شناسه خبر : 17758

قیمت سیمان در بورس به کیسه‌ای ۲۵ هزار تومان رسید

قیمت سیمان در بورس به کیسه‌ای ۲۵ هزار تومان رسید

وزیر صمت با بیان اینکه قیمت سیمان در بورس به کیسه‌ای ۲۵ هزار تومان رسید گفت: امضا‌های طلایی و چند قیمتی از بازار فولاد حذف خواهد شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ آقای سید رضا فاطمی امین در نشست امروز خود با نایب رئیس مجلس و جمعی از نمایندگان در کمیسیون تلفیق، افزود: قیمت سیمان در بورس به همان نرخ قبل قطعی‌های برق یعنی کیسه‌ای ۲۵ هزار تومان بازگشت.

وی با تاکید بر اینکه اکنون نرخ سیمان فله نیز به همان ۳۶۰ تومان سه ماه قبل رسیده است، گفت: کاری که ما برای کنترل قیمت سیمان انجام دادیم اصلاح ساختار بود و با روش‌های تعزیراتی، موردی و همچنین ایجاد جو روانی قیمت‌‎ها به اینجا نرسید به طوریکه تعادلی که در بازار ایجاد شد، نرخ سیمان را کاهنده کرد.

وی افزود: همه خرده فروشان و عاملان فروش سیمان تا دو هفته آینده وارد سامانه تجارت و بورس خواهند شد.

وزیر صمت درخصوص قیمت فولاد هم گفت: برای کنترل قیمت این محصول که بر قیمت سایر محصولات بازار نیز موثر است سه راهکار تعریف شده که طی سه ماه عملیاتی خواهد شد.

فاطمی امین رصد کامل اطلاعاتی از صفر تا ۱۰۰ برای قطع دست رانت خواران، اصلاح ساختار برای حذف امضا‌های طلایی و اصلاح ساختار در بازار فولاد را از برنامه‌های آتی وزارت صنعت برای کاهش قیمت و ساماندهی بازار فولاد خواند و گفت: رانت‌ها و چند قیمتی‌های فولاد حذف خواهد شد.

ارسال نظر