شناسه خبر : 17266

نحوه اخذ مالیات از اینفلوئنسر‌ها ابلاغ شد

نحوه اخذ مالیات از اینفلوئنسر‌ها ابلاغ شد

دستورالعمل اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور در ارتباط با درآمد کاربران دارای بیش از ۵۰۰ هزار دنبال کننده در رسانه‌های کاربر محور ابلاغ شد.

 

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، در اجرای بند (۶) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور که مقرر می‌دارد. درآمد‌های کاربران دارای بیش از پانصد هزار دنبال کننده رسانه‌های کاربر محور از محل تبلیغات، مشمول مالیات بر درآمد خواهد بود.

سازمان امور مالیاتی مکلف است، ظرف دو ماه پس از لازم الاجرا شدن این بند، دستورالعمل اجرائی مربوط به اخذ مالیات از درآمد‌های کاربران حرفه‌ای رسانه‌های کاربر محور از محل تبلیغات را تهیه کند و به تأیید وزیر امور اقتصادی و دارایی برساند. سازمان امور مالیاتی مکلف است، فهرست مودیان مالیاتی و خوداظهاری ارائه شده توسط آن‌ها را تهیه کند و در تارنمای سایت سازمان، در منظر عموم قرار دهد. " به پیوست دستورالعمل اجرایی بند مذکور به شماره ۶۳۵۳۸ مورخ ۲۶ تیر ۱۴۰۰ که به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارائی رسیده است، جهت اقدام لازم ارسال می‌شود.

شایسته است ادارات کل امور مالیاتی به قید فوریت، ترتیبات لازم را به منظور اطلاع رسانی به مودیان موضوع این دستورالعمل فراهم کنند.

نحوه اخذ مالیات از اینفلوئنسر‌ها ابلاغ شد

ارسال نظر