شناسه خبر : 16981

با حمایت صندوق کارآفرینی امید؛

۲۲۰ هزار طرح اشتغال زایی در چهارسال گذشته به بهره برداری رسید

۲۲۰ هزار طرح اشتغال زایی در چهارسال گذشته به بهره برداری رسید

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: در چهار سال گذشته ۲۲۰ هزار طرح حمایتی صندوق کارآفرینی امید در کشور به بهره‌برداری رسید که ایجاد ۲۰۰ هزار شغل دستاورد این طرح‌ها بود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، اصغر نوراله زاده در حاشیه مراسم افتتاح طرح‌های تولیدی روستای رمنت بابل واله چال استان مازندران گفت: طی چهار سال اخیر برای ۲۲۰ هزار طرح افتتاح شده مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید ۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که با افتتاح این طرح‌ها ۲۰۰ هزار شغل به صورت مستقیم برای جوانان در کشور ایجاد شده است.

وی با بیان این که محدودیت مکانی برای حمایت از این طرح‌ها نداریم، افزود: طرح‌های تولیدی و اشتغالزا در حوزه گل و گیاه، پوشاک، گردشگری و دانش‌بنیان از جمله طرح‌های اولویت‌دار مورد حمایت این صندوق هستند که در روستاها وشهرهای کشور افتتاح ویا به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید اظهارداشت: در حوزه شهری در بخش دانش‌بنیان و فناوری اطلاعات طرح‌های خوبی در کشور افتتاح شده است.

نوراله‌زاده افزود: آن چیزی که باید مورد اولویت تولیدکنندگان باشد کامل بودن زنجیره تولید و توزیع است که صندوق برای هدایت کارآفرینان در این مسیر نیز از آن‌ها حمایت می‌کند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید افزود: اگر محصولات تولیدی این واحدها صاحب برند باشند و شعبه‌ای در استان دیگر برای روند توزیع ایجاد کنند تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه بیشتر تولیدکنندگان از نیروهای تحصیل کرده جوان یا آموزش دیده فنی و حرفه‌ای هستند محصولات خوبی تولید می‌کنند که قابلیت صادرات هم دارند. در استان گیلان یک واحد تولیدی گل و گیاه به درجه‌ای از توسعه و پیشرفت رسیده که محصولات تولیدی آن به روسیه و کشورهای آسیای میانه صادر می‌شود.

ارسال نظر