شناسه خبر : 16682

محدودیت دسترسی سرمایه گذاران خارجی به سایت بورس رفع شد

محدودیت دسترسی سرمایه گذاران خارجی به سایت بورس رفع شد

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس گفت: با به روز رسانی انجام شده، از صبح امروز مجددا دسترسی‌ به سایت tsetmc برای سرمایه گذارن خارجی ممکن شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، روح الله دهقان مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس باشگاه خبرنگاران جوان در پاسخ به این پرسش که، علت محدودیت دسترسی به سایت tsetmc از خارج از کشور در چند روز اخیر چیست؟، اظهار کرد: از ابتدای این هفته، در حال انجام به روز رسانی زیر ساخت‌های سایت و همچنین ارتقای امنیت سایت tsetmc بوده‌ایم و به همین علت، به مدت سه روز مجبور شدیم تا دسترسی افراد خارج از کشور به سایت tsetmc را محدود کنیم .

او بیان کرد: با بروز رسانی انجام شده، از امروز صبح مجددا دسترسی‌ها به سایت فعال شده و دوباره سایت tsetmc از خارج از کشور هم در دسترس قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس در پاسخ به این پرسش که، این محدودیت دسترسی خارجیان به سایت بورس آیا باعث آسیب به معاملات این افراد شد یا خیر؟، گفت: سایت tsetmc صرفا یک سایت اطلاع رسانی است و معاملات از طریق سایت‌های کارگزاری‌ها انجام می‌شود. به همین علت سرمایه گذاران خارجی که قصد سرمایه گذاری دارند، قاعدتا باید به درگاه‌های آنلاین کارگزاری‌ها دسترسی داشته باشند و از طریق این درگاه‌ها می‌توانند معاملات خود را انجام دهند.

او بیان کرد: سایت tsetmc یک سایت انحصاری نیست که نبود آن برای کسی محدودیت ایجاد کند. سایت‌های موازی دیگری از جمله، درگاه‌های معاملات آنلاین کارگزاری‌ها که حدود ۱۰۸ درگاه هستند، در این مدت فعال بودند. همین طور سایت‌های بورسی tse.ir (بورس تهران) و ifb.ir (فرابورس ایران) وجود دارند و افراد از طریق این سایت‌ها می‌توانند به اطلاعات دسترس پیدا کنند.

ارسال نظر