شناسه خبر : 16347

حقوق خرداد ماه بازنشستگان و وظیفه بگیران واریز شد

حقوق خرداد ماه بازنشستگان و وظیفه بگیران واریز شد

مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: حقوق خرداد ماه بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق به حساب‌های آنها واریز شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، علی خدامی افزود: حقوق خرداد ماه روز گذشته(دوشنبه) به صورت کامل به حساب بیش از یک و نیم میلیون ذینفع این صندوق واریز شد.

وی ادامه داد: بیش از ۱.۵ میلیون نفر بازنشسته دستگاه های دولتی تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان دومین صندوق بیمه ای کشور پس از سازمان تامین اجتماعی قرار دارند و در مقابل حدود یک میلیون نفر شاغل نیز کسورپرداز این صندوق هستند.

خدامی با بیان اینکه تعداد کل حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری در پایان سال ۱۳۹۹ از مرز یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر گذشت، افزود: طبق این آمار، مجموع بازنشستگان، از کارافتادگان و وظیفه‌بگیران تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری در پایان اسفندماه ۱۳۹۹ به یک میلیون و ۵۰۵ هزار و ۱۰۵ نفر رسید که از این تعداد، یک میلیون و ۲۲۰ هزار و ۹۲۶ نفر بازنشسته، ۱۳ هزار و ۴۲۱ نفر ازکارافتاده و بیش از ۲۷۰ هزار نفر وظیفه‌بگیر (۶۱ هزار و ۴۲۹ نفر ورثه شاغل متوفی و ۲۰۹ هزار و ۳۲۹ نفر ورثه بازنشسته متوفی) هستند.

مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: استان تهران با ۳۱۰ هزار و ۹۶۸ نفر بیشترین و استان ایلام با ۱۲ هزار و ۱۳۴ نفر کمترین تعداد حقوق‌بگیر را در مجموع افراد تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری دارا هستند.

وی تصریح کرد: از مجموع یک میلیون و ۵۰۵ هزار و ۱۰۵ نفر حقوق‌بگیر صندوق بازنشستگی کشوری، ۶۷.۵ درصد (یک میلیون و ۱۵ هزار و ۹۵۶ نفر) مرد و ۳۲.۵ درصد (۴۸۹ هزار و ۱۴۹ نفر) زن هستند.

خدامی ادامه داد: بیش از ۶۰ درصد بازنشستگان و وظیفه‌بگیران تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری (۹۱۰ هزار و ۸۱۷ نفر) مربوط به وزارت آموزش و پرورش بوده و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حدود ۱۳.۵ درصد و وزارت جهادکشاورزی با ۵ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

 

ارسال نظر