عوارض هلال احمر و شهرداری روی بلیت هواپیما اخذ می‌شود

عوارض هلال احمر و شهرداری روی بلیت هواپیما اخذ می‌شود

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: عوارض هلال احمر فقط در سال ۹۲ در بودجه آمد، اما دیگر تکرار نشد اما هلال احمر مدعی است که طبق قانون بودجه سال ۹۲ باید یک درصد از قیمت بلیت به آنها داده شود و کماکان دریافت می کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، مقصود اسعدی سامانی درباره مصوبه جدید عوارض ایمنی روی بلیت پروازهای داخلی، اظهار داشت: عوارض ایمنی پیش از این مبلغ ۱۰ هزار ریال بود که طبق مصوبه جدید سازمان هواپیمایی کشوری ۲۰ هزار ریال افزایش یافت و به رقم ۳۰ هزار ریال روی بلیت پروازهای داخلی رسید.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی بیان کرد: در حال حاضر عوارض هلال احمر و عوارض شهرداری روی بلیت اخذ می‌شود که شرکت‌های هواپیمایی بابت اخذ عوارض متعدد روی بلیت گله دارند.

وی اظهار داشت: به عنوان مثال عوارض هلال احمر فقط در سال ۹۲ در بودجه آمد، اما دیگر تکرار نشد اما هلال احمر مدعی است که طبق قانون بودجه سال ۹۲ باید یک درصد از قیمت بلیت به آنها داده شود و کماکان این رقم را دریافت می کنند.

اسعدی سامانی افزود: همچنین شهرداری‌ها نیز ۵ درصد عوارض روی بلیت دریافت می‌کنند و همه این موارد موجب افزایش قیمت تمام شده بلیت برای مسافر می شود.

* افزایش عوارض مسافر در پروازهای داخلی و خارجی در آینده

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی بیان کرد: در حال حاضر عوارض مسافر در پروازهای داخلی نیز ۷ هزار تومان و در پروازهای خارجی ۳۵ هزار تومان است که طبق مصوبه سازمان هواپیمایی کشوری قرار است رقم این عوارض نیز افزایش یابد که البته هنوز ابلاغ نشده است.

 

ارسال نظر