شناسه خبر : 16181

خریداران سکه از سال ۱۳۹۷ مشمول پرداخت مالیات هستند

خریداران سکه از سال ۱۳۹۷ مشمول پرداخت مالیات هستند

طبق دستورالعمل سازمان امور مالیاتی، تمامی خریداران حقیقی سکه از بانک مرکزی در سال گذشته باید تا پایان خرداد سال جاری نسبت به پرداخت مالیات اقدام کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،خریداران سکه از بانک مرکزی از سال ۱۳۹۷ مشمول پرداخت مالیات هستند .

خریداران سکه در سال گذشته تا پایان خرداد ماه سال جاری باید مالیات متعلقه بپردازند و اگر مالیات خود را تا پایان این ماه نپردازند، به مالیات متعلقه آن‌ها به ازای هر ماه دیرکرد معادل ۲.۵ درصد جریمه اضافه می‌شود.

همچنین، مؤدیانی که امکان پرداخت مالیات مقطوع را به صورت کامل تا پایان خرداد سال جاری ندارند، مالیات آن‌ها حداکثر تا چهار ماه به صورت مساوی قسط بندی می‌شود.

طبق دستورالعمل، کسی که بیش از پنج تا ۱۵ سکه از بانک مرکزی بخرد، باید به ازای هر قطعه سکه  ۹۶۰ هزار تومان مالیات پرداخت کند و نسبت به مازاد ۱۵ تا ۲۵ سکه به ازای هر قطعه باید معادل یک میلیون و ۲۸۰ هزار تومان مالیات بپردازد.

علاوه براین، نسبت به مازاد ۲۵ تا ۱۰۵ سکه به ازای هر قطعه باید معادل یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان مالیات پرداخت شود.

نکته قابل توجه درباره مالیات سکه، افزایش قابل توجه رقم آن و کاهش سطح معافیت مالیاتی است.

در این راستا، تمامی اشخاص حقیقی خریدار سکه از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که در سال ۱۳۹۹ نسبت به دریافت حداکثر (۱۰۵) قطعه سکه اقدام کرده‌اند، باید حداکثر تا پایان خرداد ماه با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیک مودیان مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی my.tax.gov.ir نسبت به پرداخت مالیات متعلقه اقدام کنند.

بنابراین، از آنجا که تا پایان خرداد ماه تنها ۹ روز باقی مانده است، مشمولان این مالیات باید اقدامات پرداخت آن را هر چه زودتر انجام دهند.

 

ارسال نظر