شناسه خبر : 1599

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس:

کنسرسیومی دولتی بستر احیای بافت فرسوده را به وجود آورد/ خواستار گسترش بیمه حوادث طبیعی

کنسرسیومی دولتی بستر احیای بافت فرسوده را به وجود آورد/ خواستار گسترش بیمه حوادث طبیعی

حسین مقصودی در پیشنهادی خواستار گسترش بیمه حوادث طبیعی به ویژه توسعه بیمه زلزله شد و گفت: کنسرسیومی متشکل از وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و کشور، بنیاد مسکن و شهرداری‌ها مکانیزم‌های تشویقی برای احیا و بازسازی بافت فرسوده ایجاد کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، حسین مقصودی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش کمیسیون‌های اصل ۹۰ و عمران مجلس در خصوص زلزله کرمانشاه، گفت: به خاطر کم‌کاری دولت ومجلس از مردم زلزله زده کرمانشاه عذرخواهی می‌کنم و از مردم خَیر به دلیل خدمات بدون منت به زلزله‌زدگان کرمانشاهی تشکر می‌کنم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: زلزله کرمانشاه درس بزرگی برای ما بود اما دولتمردان هنوز برای مقابله با این حوادث، آمادگی ندارند. زمانی پی به عمق این فاجعه برده می شود که خدای نکرده زلزله‌ای در ابعاد زلزله کرمانشاه در شهر تهران بیاید آن وقت مسؤولان از خواب بیدار می‌شوند و تازه به فکر حل مشکل می‌افتند که در آن صورت هم اقداماتشان بی‌فایده است.

وی در پیشنهادی خواستار گسترش بیمه حوادث طبیعی به ویژه توسعه بیمه زلزله شد.

مقصودی همچنین در پیشنهادی دیگر خواستار تشکیل کنسرسیومی متشکل از وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و کشور، بنیاد مسکن و شهرداری‌ها شد و افزود: این کنسرسیوم مکانیزم‌های تشویقی برای احیا و بازسازی بافت فرسوده کشور که بالغ بر ۲۵ میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است، پیش‌بینی کند.

 

ارسال نظر