شناسه خبر : 15681

شرکت‌های دانش بنیان سالانه ۳۳۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی دارند

شرکت‌های دانش بنیان سالانه ۳۳۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی دارند

رئیس مرکز شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: فعالیت ۶ هزار شرکت دانش بنیان در کشور باعث ایجاد اشتغال پایدار نیرو‌های متخصص و تحصیلکرده در کشور شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از صدا و سیما؛ امروز در سازمان بنادر کشور، ۴ قرارداد ساخت تجهیزات الکترونیکی و مخابراتی بین شرکت‌های دانش بنیان و سازمان بنادر با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مدیران شرکت‌های دانش بنیان امضا شد.

در این مراسم، محمد صادق خیاطیان یزدی رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: یک دهه از تصویب قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان می‌گذرد و با توجه به افزایش توانمندی شرکت ها‌ی دانش بنیان، امروزه اعتماد و استقبال خوبی از این شرکت‌ها صورت می‌گیرد.

وی افزود: فعالیت ۶ هزار شرکت دانش بنیان در کشور باعث شده تا اشتغال پایدار در کشور ایجاد شود همچنین یکی از مزیت‌های این شرکت‌ها استفاده از منابع انسانی متخصص و تحصلیکرده است.

خیاطیان با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش بنیان نقش مهمی در توسعه اقتصادی و فناوری در کشور دارند گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یک‌نظام مناسب در جهت شناسایی شرکت‌های دانش بنیان ایجاد کرد تا بتواند خدمات حمایتی را برای این شرکت‌ها فراهم کند.

وی تصریح کرد: "تولید بار اول"، یکی از نیاز‌های دستگاه‌های اجرایی کشور بود که دستگاه‌های اجرایی با استفاده از شرکت‌های دانش بینان، فرهنگ خرید تولید داخل را توسعه دادند.

رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری رئیس جمهو v تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان توانستند توانمندی خود را در حوزه تولید بار اول L نشان دهند.

وی ادامه داد: ۳۷ پروژه با همکاری دستگاه‌های مختلف در دست اقدام داریم که قرارداد آن به مرحله تایید و ابلاغ رسیده و ارزش این قرارد‌ها بیش از ۳۰ میلیون دلار است.

خیاطیان افزود: پروژه‌های شرکت‌های دانش بنیان سالانه حدود ۳۳۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی دارند که امید است با توسعه این شرکت‌های صرفه جویی ارزی بیشتری در کشور داشته باشیم.

 

ارسال نظر