شناسه خبر : 15571

مرحله دوم واریز سود سهام عدالت سهامداران چه زمانی انجام می‌شود؟

مرحله دوم واریز سود سهام عدالت سهامداران چه زمانی انجام می‌شود؟

سخنگوی آزادسازی سهام عدالت درباره آخرین اقدامات صورت گرفته برای پرداخت مرحله دوم سود سال ۹۸ سهام عدالت گفت: تاکنون پنج شرکت هنوز اقدام به واریز سود نکرده‌اند، به محض واریز سود همه شرکت‌ها، مرحله دوم واریز سود سال ۹۸ سهام عدالت سهامداران انجام می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، نخستین مرحله از واریز سود سهام عدالت برای سهامداران دو روش مستقیم و غیرمستقیم در تاریخ ٢٨ اسفند ماه سال ٩٩ انجام شد.

دارندگان سهام ۵۰۰ هزار تومانی، رقمی حدود ۲۰۰ هزار تومان دریافت کردند و برای دارندگان سهام یک میلیون تومانی دو برابر سود سهام ٥٠٠ هزار تومانی پرداخت شد که رقم آن ۴۰۰ هزار تومان بود.

پرداخت ۵۰ درصد دوم سود سهام عدالت در ماه رمضان

مدیر سیستم‌های تسویه و پرداخت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی چندی پیش  درباره آخرین اقدامات صورت گرفته برای واریز مرحله دوم سود سهام عدالت گفت: به محض تکمیل‌شدن وجه و واریز سود توسط همه شرکت‌های سرمایه‌پذیر،  مرحله دوم سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸ که مجامع آن در سال ۱۳۹۹ برگزار شده است، واریز می‌شود.

«حسین قشمی» افزود: طبق گفته سخنگوی آزادسازی سهام عدالت همه تلاش‌ها بر این است که  ۵۰ درصد دوم سود سهام عدالت در ماه رمضان پرداخت شود.

مدیر سیستم‌های تسویه و پرداخت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی خاطرنشان کرد: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، مجری واریز سود به حساب سهامداران است و در خصوص تامین موجودی،  شرکت سپرده‌گذاری و سازمان بورس مکاتباتی را با شرکت‌های سرمایه‌پذیر داشته‌اند تا برای واریز هر چه زودتر سود منابع مورد نیاز را تامین کنند.

 وی تاکید کرد: ٣٦ شرکت جزو شرکت‌های سهام عدالت هستند که از این تعداد ٢٩ شرکت سود خود را محقق کرده‌اند، همه این ٢٩ شرکت باید سود را واریز کنند تا بتوان سود سهامداران مستقیم و غیرمستقیم سهام عدالت را پرداخت کنیم.

پنج شرکت هنوز اقدام به واریز سود نکرده‌اند

با توجه به وعده‌های صورت گرفته برای واریز مرحله دوم سود سهام عدالت «حسین فهیمی» امروز (شنبه) به زمان پرداخت باقیمانده سود سهام عدالت اشاره کرد و گفت: تاکنون پنج شرکت هنوز اقدام به واریز سود نکرده اند، به محض واریز سود همه شرکت‌ها مرحله دوم واریز سود سال ۹۸ سهام عدالت سهامداران انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه  اگر پنج شرکت اقدام به واریز سود نکنند، نام آنها را اعلام و فاش خواهیم کرد، افزود: اعلام نام این شرکت ها مهم‌ترین ضمانت اجرایی است و طبق قانون علاوه بر اعلام نام این شرکت‌ها، مشمول جریمه‌هایی هم خواهند شد.

رقم واریزی سود سال‌های گذشته سهام عدالت

بعد از چند سال، انتظار سهامداران به سر رسید و در سه سال اخیر سود شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت دریافت و در مجموع مبلغی به ارزش ۱۲۷ هزار میلیارد ریال به حساب بیش از ۴۱ میلیون نفر از مشمولین طرح سهام عدالت واریز شد.

سود سال ۹۵ سهام عدالت که به ازای هر سهم یک میلیون تومانی،  ۱۵۰ هزار تومان بود در سال ۱۳۹۶ به حساب مشمولان این سهام واریز شد، این روند در سال‌های بعد با افزایش درصد سود ادامه‌دار بود و تاکنون تا سود سال ۹۷ به حساب این افراد واریز شده است.

طبق آمار ارائه شده سود پرداختی سال ۹۶ برای مشمولان سهام عدالت به مبلغ ۱۷۵ هزار تومان و سود مالی سال ۹۷ رقمی حدود ۲۰۵ هزار تومان بود که به حساب بیش از ۴۱ میلیون نفر واریز شده و این موضوع حاکی از افزایش بیش از ۱۶ درصدی سود نسبت به سال ۹۶ است.

 

  • حمزه

    سلام وخسته نباشید چیزی که گفته شد تابحال دوبار به حسابم ریخته شده ولی کن این ارقام نبوده واز قبل هم طلب داشتم بدلیل ثبت نکردن شماره شبا ولی الان ثبت کردم ولی هنوز به حسابم ریخته نشده خواهشن پیگیری نمائید باتشکر

  • حسام

    سود مرحله دوم دقیق کی واریز میشود

  • سودابه

    من هم شماره شبا داشتم هم تمام اطلاعاتم کامل بود ولی سود سهامی که این یکی دوماه پیش برای همه واریز شد برای من واریز نشد.

  • فاطمه اسدی درایادی

    سلام سهام عدالت واسه من واریز نشده با اینکه ثبت نام هم کردم لطفا پیگیری کنید چرا

  • ناشناس

    لطفا فروش سهام عدالت رو شروع کنید

  • صبا

    فروش سهام را اغاز کنید واقعا نیاز داریم

ارسال نظر