شناسه خبر : 1543

معاون وزیر صنعت:

۴۶۰۰ واحد صنعتی کشور به چرخه تولید می پیوندند

4600 واحد صنعتی کشور به چرخه تولید می پیوندند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: چهار هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط در شهرک های صنعتی سراسر کشور در حال ساخت است که بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، صادق نجفی در حاشیه بازید از پتروشیمی خمین در گفت وگو با ایرنا افزود: با بهره بردار ی از این واحدهای صنعتی 74 هزار شغل جدید در شهرک های صنعتی کشور ایجاد می شود.
وی اظهار داشت: پتروشیمی خمین از جمله واحدهای بزرگ صنعتی کشور محسوب می شود که با سرمایه گذاری بخش خصوصی بدون استفاده از تسهیلات در حال تکمیل است.
وی با تاکید بر توسعه صنعتی خمین، افزود: این واحد صنعتی با استفاده از فناوری روز اروپایی در خمین در حال تکمیل مراحل نهایی است.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران بیان کرد: برای تامین مواد اولیه پتروشیمی و سایر واحدهای تولیدی وابسته با هماهنگی وزارت نفت و صنعت، تدابیری اندیشیده شده است.
نجفی ادامه داد: با تدابیر اندیشیده شده 80 درصد تولیدات صنعت پتروشیمی در بورس برای تامین نیاز داخلی عرضه و مابقی نیز صادرمی شود.
وی اظهار داشت: 84 هزار واحد صنعتی در کشور فعال است که بیش از 92 درصد آنها را صنایع کوچک و متوسطه تشکیل می دهد که بر اساس آخرین بررسی های انجام شده، بیش از 70 درصد آنها از 10 تا 100 درصد فعال هستند.
نجفی در ارتباط با تامین ارز واحدهای تولیدی گفت: در روزهای آینده تامین ارز واحدهای تولیدی شرایط مساعد تری پیدا می کند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: پارسال 36 طرح به ارزش 2 میلیارد و 800 میلیون دلار با مشارکت سرمایه گذاران خارجی در حوزه صنایع کشور اجرایی شد که بیشتر این طرح ها به نتیجه رسیدند.
وی افزود: در رسته های مورد نیاز برای ایجاد شغل و تامین معیشت مردم مانند کیف، کفش، نساجی، صنایع پایین دستی پتروشیمی و قطعات خودرو سرمایه گذاران خارجی در حال فعالیت در ایران هستند.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران افزود: با ممنوعیت واردات یک هزار و 339 کالای قلم خارجی به داخل کشور، تحرک مناسبی در واحدهای تولیدی ایجاد شده است.
مدیر عامل شرکت دی آریا پلیمر خمین نیز گفت: عملیات اجرایی پتروشیمی خمین از سال 96 با اخذ مجوزهای لازم زیست محیطی آغاز و از نیمه دوم پارسال، نصب تجهیزات با خرید از کشور نروژ اجرایی شد.
حمید کبیر جباری بیان کرد: 80 درصد تجهیزات مورد نیاز خریداری و بقیه نیز پیش پرداخت خرید شده و تا چند ماه آینده وارد کشور می شود.
مدیر عامل شرکت دی آریا پلیمر خمین ادامه داد: ظرفیت تولید سالانه این مجتمع پتروشیمی 300 هزار تن پلی پروپیلن است که تولید اولیه آن 180 هزار تن در سال برآورد شد.
کبیر جباری گفت: با برنامه ریزی انجام شده خوراک پتروشیمی خمین از پالایشگاه های شازند و اصفهان تامین می شود و پلی پروپیلن تولید شده این مجتمع در تولید الیاف، مواد اولیه قطعات خودرو، کیسه های پلاستیکی، موکت، فرش ماشینی مورد استفاده قرار می گیرد.
وی ادامه داد: با آغاز به کار این پتروشیمی 320 فرصت شغلی مستقیم و سه هزار شغل غیر مستقیم ایجاد می شود.
مدیر عامل شرکت دی آریا پلیمر خمین تصریح کرد: برای اجرای این طرح صنعتی تاکنون یک هزار و 700 میلیارد ریال هزینه شده و تکمیل و بهره برداری آن به 6 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری جدید نیاز دارد.
160 واحد تولیدی، صنعتی و معدنی در خمین فعال است که حدود 2 هزار نفر در این واحدها به کار اشتغال دارند.

ارسال نظر