شناسه خبر : 1436

همتی، رئیس کل جدید بانک مرکزی:

برای بازار ارز برنامه دارم/ رانت ارزی حذف می‌شود

برای بازار ارز برنامه دارم/ رانت ارزی حذف می‌شود

عبدالناصر همتی در اولین اظهاراتش در سمت ریاست کل بانک مرکزی از برنامه‌های خود برای کنترل بازار ارز خبر داد و گفت که رانت ارزی را حذف خواهد کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، عبدالناصر همتی که به تازگی با حکم رئیس جمهوری به ریاست کل بانک مرکزی منصوب شده است در مراسم معارفه خود با اشاره به شرایط موجود نظام بانکی و تحریم ها به اوضاع موجود و دلایل آن در بازار ارز اشاره کرد.

وی ادامه داد: برای اینجانب حفظ قدرت ارزی کشور مساوی با صیانت و تقویت منابع و ذخایر بانک مرکزی، کنترل تورم، اصلاح ناترازی‌های موجود در شبکه بانکی، استقرار نظم و انضباط در بانک‌ها و به مهار کشیدن حجم نقدینگی بالا و فزاینده حاضر و هدایت مناسب آن با ابزارهای سیاست پولی و اعتباری است.

همتی افزود:  وضعیت کنونی بازار ارز، محصول ناترازی‌های عمیق ترازنامه نظام بانکی، بی‌تدبیری در استفاده از ابزارهای سیاست پولی و سردرگمی در اعمال سیاست‌های ارزی است.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: دلیل اصلی ایجاد نابسامانی در بازار ارز را عدم کنترل و هدایت جریان نقدینگی، خلق نقدینگی بی‌ضابطه توسط شبکه بانکی و نبود ابزار‌های جایگزین مناسب برای دارایی‌هایی مانند ارز و سکه طلا و البته القای جو بدبینی و انتظارات منفی توسط دشمنان با هدف ترسیم آینده‌ای تیره و نامطمئن در ذهن مردم دانست.

همتی ادامه داد: در مورد سیاست‌های ارزی و کنترل بازار ارز برنامه‌ای دارم که با مقام محترم رئیس جمهور مطرح کرده‌ام و انشااله پس از نهایی شدن، در این زمینه اطلاع‌رسانی مناسب انجام خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی خاطر نشان کرد: امروز مبارزه با فساد و رانت‌خواران در نظام پولی و ارزی یکی از مطالبات جدی مردم است که باید به طور جدی و مستمر سرلوحه فعالیت همکارانم در سیستم بانکی کشور باشد.

 

 

ارسال نظر