شناسه خبر : 14342

چهار هزار فعال بازار سرمایه اتباع خارجی هستند

چهار هزار فعال بازار سرمایه اتباع خارجی هستند

معاون عملیات شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت:در حال حاضر چهار هزار نفر از فعالان بازار سرمایه ایران را اشخاص حقیقی و حقوقی اتباع خارجی تشکیل می‌دهند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فریبا اخوان معاون عملیات شرکت سپرده گذاری مرکزی، در رابطه با میزان مشارکت اتباع خارجی در بورس ایران، اظهار کرد: سهامداران در بازار سرمایه به دو دسته‌ حقیقی و حقوقی تقسیم می شوند که روند خاص خود را برای دریافت کد بورسی دارند، شرکت سپرده گذاری مرکزی اقدامات لازم برای دریافت کد بورسی به روش غیر حضوری و از طریق سامانه سجام انجام داده است.

او افزود:مرکز تماس در شرکت سپرده گذاری مرکزی در حال طراحی است تا سهامداران خارجی بتوانند مشکلات خود را با سر شماره ۶۴۶۱ در میان بگذارند تا به آنها رسیدگی شود.اگر اتباع خارجی بخواهند در بورس ایران مشارکت داشته باشند برای دریافت کد بورسی باید به سامانه سجام که به زبان انگلیسی هم طراحی شده است، مراجعه کنند.

معاون عملیات شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت:در حال حاضر چهار هزار نفر از فعالان بازار سرمایه ایران را اشخاص حقیقی و حقوقی اتباع خارجی تشکیل می دهند که از این میزان هزار نفر حقیقی و سه هزار نفر حقوقی هستند.

 

ارسال نظر