شناسه خبر : 13746

بخش تعاون،۹۴ هزار تعاونی فعال در کشور دارد

بخش تعاون،94 هزار تعاونی فعال در کشور دارد

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با جدیت، طرح توسعه شفافیت که یکی از محورهای اصلی این وزارتخانه است را دنبال می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم این بخش به گروگان گرفته شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از روابط عمومی اتاق تعاون خراسان رضوی، محمد کبیری چهارشنبه شب در جلسه هم اندیشی با تعاونگران این استان در مشهد اصلی‌ترین هدف راه اندازی سامانه جامع بخش تعاون را شفافیت دانست و افزود: مقرراست این سامانه، پنجره واحد خدمات بخش غیر دولتی باشد.

وی با اشاره به طرح اصلاح قانون بخش تعاون ادامه داد: این طرح ۹ سال در مجلس بلاتکلیف مانده است که این امر چه برای مجلس و چه برای  دولت اتفاق خوبی نیست و تعلیق آن موجب ضعیف شدن بخش تعاون می شود چرا که نکات مثبت در این لایحه نیز مسکوت مانده است و باید هر چه سریع‌تر تصمیمات لازم در خصوص رد یا تصویب این طرح گرفته شود.

معاون وزیر تعاون گفت: بخش تعاون، ۹۴ هزار تعاونی فعال در کشور دارد و معتقد هستیم باید تمامی تعاونگران حق حضور در اتاق تعاون را داشته باشند.

کبیری افزود: در شرایطی که اقتصاد کشور بر اثر تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا با محدودیت‌های بیشتری رو به رو شده و بخش دولتی و غیر دولتی، بالاخص بخش تعاونی را دچار مشکل کرده است باید با طرح‌های ویژه به کمک این بخش آمد و در همین راستا بانک توسعه تعاون کمکهایی با اولویت بهبود فضای کسب و کار تعاونی‌ها برای جامعه تعاونگران در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین این بانک طرح‌های مشخصی را با اولویت‌های توسعه شفافیت، نوآوری و دولت الکترونیک و حمایت‌های هدفمند از جامعه تعاونگران دنبال می‌کند.
معاون وزیر تعاون گفت: خطوط اعتباری مختلفی نیز با محوریت بانک توسعه تعاون و تسهیلگری صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون راه اندازی ‌می‌شود همچنین در خصوص تعاونی‌های جوانان، زنان و توان یابان طی تفاهمنامه صندوق کارآفرینی امید با دفتر معاونت زنان ریاست جمهوری خط اعتباری جداگانه‌ای تعریف شده است که از این استان نیز تعدادی معرفی شده‌اند.
کبیری، تغییر ریل از بخش دولتی به غیر دولتی را کاری سخت دانست و اضافه کرد: جا به جایی در هر بخش، تبعاتی دارد ولی باید صبوری کرد و به اطلاعات مستندی رسید تا بتوان در اختیار سیاست گذاران در بخش‌های مختلف کشوری جهت پیشبرد اهداف تعاونی‌ها قرار داد.

معاون وزیر تعاون گفت: تمرکز ویژه ای بر بحث نوآوری داریم، آنچنان که مراکز نوآوری و توسعه تعاون در ۱۰ استان در حال تاسیس است تا حمایت ویژه ای از استارتاپ‌ها و تعاونی‌های دارای ایده های نو انجام شود همچنین در این مراکز برای تعاونی های سنتی که تمایل دارند به سمت ایده های نوآورانه بروند نیز برنامه ای در نظر گرفته شده است و این تعاونی‌ها می‌توانند از طریق توسعه مهارت باعث افزایش بهره وری شوند و به زودی در مشهد نیز این مراکز راه اندازی خواهد شد.

کبیری در خصوص جلسه با اتاق‌های تعاون استان‌ها اظهار داشت: اتاق تعاون خراسان رضوی به عنوان میزبان، اقدام به برگزاری وبینار با دعوت از اتاق‌های تعاون سراسر کشور و حضور این معاونت جهت شنیدن صحبتهای بدون واسطه آنها کند.

 

ارسال نظر