شناسه خبر : 13629

نمادهای متوقف در بورس به زودی تعیین تکلیف می‌شوند

نمادهای متوقف در بورس به زودی تعیین تکلیف می‌شوند

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت:نماد معاملاتی «شستا» با توجه به اینکه توقف طولانی مدت یافته، این سازمان به شرکت بورس اوراق بهادار تهران اعلام کرد تا هر چه سریعتر این نماد و سایر نمادهای متوقف را تعیین تکلیف کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از بازار سرمایه ایران، حسن قالیباف اصل، افزود: براساس قانون بازار اوراق بهادار بازگشایی و توقف نمادها بر عهده بورس هاست، وظیفه سازمان بورس و اوراق بهادار، صیانت از حقوق سهامداران و نظارت بربورس هاست.

وی تاکید کرد: باید توجه داشت که خود ناشرین فرآیند بازارگردانی و تداوم آن را مدنظر قرار دهند و در چارچوب نقدشوندگی سهام خود، کوشا باشند. این موضوع یک اصل مهم در سرمایه گذاری است.

 قالیباف اصل تصریح کرد: چنانچه ناشری این مهم را رعایت نکند، سازمان بورس و اوراق بهادار از اختیارات قانونی خود در ارتباط با صیانت از حقوق سهامداران استفاده خواهد کرد.

نخستین مجمع سالانه شستا بعد از حضور در بورس با تقسیم سود ۱۲۰ تومانی هر سهم برگزار و نماد آن از اواسط شهریور ماه متوقف شد.

معاون بازار شرکت بورس درمهرماه امسال اعلام کرد: به محض معرفی بازارگردان از سوی سهامدار عمده شستا و ناشر، بازگشایی نماد شستا انجام خواهد شد.

 

ارسال نظر