شناسه خبر : 1353

رییس اتاق اقتصاد وین خبر داد:

آمادگی «کنترل بانک» اتریش برای تضمین تجارت با ایران

آمادگی «کنترل بانک» اتریش برای تضمین تجارت با ایران

والتر روک نیز رییس اتاق اقتصاد وین از آمادگی کنترل بانک اتریش برای تضمین مراودات تجاری با ایران خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین، والتر روک نیز رییس اتاق اقتصاد وین در دیدار با فعالان بخش خصوصی ایران با ابراز خرسندی از برگزاری نشست مشترک با هیات ایرانی و تاکید بر ضرورت تداوم چنین نشست‌هایی بین فعالان بخش خصوصی دو کشور گفت: حدود 16 ماه پیش برای اولین بار به ایران سفر کردم به‌ شدت تحت تاثیر کشور شما قرار گرفتم. ما در این مدت تلاش‌هایی را برای گسترش روابط بین دو کشور انجام داده‌ایم، اما هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به اهداف تجاری دوجانبه داریم. شناخت دو طرف از یکدیگر، پایه و اساس تجارت است.

رییس اتاق اقتصاد وین در مورد مشکلات ناشی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: خوشبختانه دوره ریاست جمهوری ترامپ چهارساله است و ابدی نیست.

من نیز مانند شما امیدوارم که این دوره، دوره اول و آخر ترامپ باشد و معتقدم فعالان اقتصادی باید دید بلندمدت داشته باشند و از همین حالا خود را برای دوران پساترامپ آماده کنند.

وی در خصوص مسائل بانکی و پیشنهاد ارائه شده از سوی نایب رییس اتاق ایران گفت: امکان خرید یک موسسه مالی وجود دارد و ما آمادگی داریم با همکاری طرف ایرانی چارچوبی برای این کار تدوین کنیم.

رییس اتاق اقتصاد وین اضافه کرد: در مذاکراتی که با کنترل بانک اتریش داشته‌ایم آنها اعلام کردند حاضرند تسویه 80 درصد از حجم تجارت بین ایران و اتریش را تضمین کنند. 20 درصد دیگر نیز از طریق یک شرکت مالی محلی تضمین خواهد شد. بانک‌های اتریش پیش از این به دلیل تحریم‌ها تردیدهایی برای ارتباط با ایران داشته‌اند، اما اکنون آنها تمایل دارند دوباره این ارتباط را برقرار کنند.

لازم به ذکر است پدرام سلطانی نایب رییس اتاق بازرگانی ایران در این نشست اظهار داشت: برخی بانک‌های اروپایی، به‌ ویژه بانک‌های کوچک که مراودات مالی کمتری با آمریکا دارند، منتظر تصمیم اتحادیه اروپا هستند تا با برخورداری از حمایت‌های لازم از طرف این اتحادیه، ارائه خدمات به بانک‌های ایرانی را از سر بگیرند.

سلطانی با اشاره به راهکارهای بانکی نیز گفت:‌ من فکر می‌کنم اتحادیه اروپا در نهایت تعدادی از این بانک‌ها را برای تجارت با ایران تحت حمایت خود قرار خواهد داد و آنها به کانال ارتباط مالی بین کشورهای اروپایی و ایران تبدیل خواهند شد.

 

ارسال نظر