شناسه خبر : 13519

بازسازی روستاهای آسیب دیده زلزله قطور خوی ۷۲ درصد پیشرفت کرد

بازسازی روستاهای آسیب دیده زلزله قطور خوی 72 درصد پیشرفت کرد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: تاکنون یک هزار و ۲۰۰ واحد خسارت دیده از زلزله در مناطق روستایی بخش قطور خوی، بازسازی و به بهره برداری رسیده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، محمود بدلی، شنبه شب در جلسه بررسی روند بازسازی مناطق زلزله زده قطور خوی اظهارکرد: بازسازی روستاهای آسیب دیده از زلزله اسفند سال ۹۸ در بخش قطور خوی از ۷۲ درصد پیشرفت برخوردار است.

وی افزود: از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد خسارت دیده در روستاهای این بخش تاکنون فونداسیون ۳ هزار و ۲۰۰ واحد با پرداخت تسهیلات به پایان رسیده است و ۲ هزار و ۱۰۰ واحد در مرحله پوشش سقف است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر عملیات ساخت و بازسازی یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی روستایی نیز پایان یافته و به بهره برداری رسیده است.

بدلی از تأسیس یک واحد تولید شن و ماسه در این منطقه به دنبال افزایش قیمت مصالح در بازار خبر داد و گفت: این واحد تاکنون ۸۰ درصد مصالح و تیرچه مورد نیاز واحدهای مسکونی روستاهای خسارت دیده را با قیمت مناسب تأمین کرده است.

فرماندار خوی نیز با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما و ضرورت تکمیل واحدهای خسارت دیده منطقه گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد واحدهای کاملاً تخریب شده در روستای منطقه بازسازی شده و ۱۰ درصد دیگر تا پایان آبان ماه تکمیل می‌شود.

وی از پایان عملیات تعمیر یک هزار و ۶۳۰ واحد خسارت دیده منطقه خبر داد و افزود: تاکنون از ۵۱۳ میلیارد تومان تسهیلات اعطایی برای بازسازی مناطق زلزله زده قطور ۵۰ درصد جذب و در اختیار روستاییان قرار گرفته است.

فرماندار خوی خاطرنشان کرد: همچنین تاکنون ۴۱ میلیارد تومان هم حق بیمه به واحدهای خسارت دیده پرداخت شده است.

زلزله ۵.۷ و ۵.۹ ریشتری ۴ اسفند سال ۹۸ در بخش قطور خوی به ۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی ۲۸ روستا و شهر قطور خوی ۲۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد کرد.

 

ارسال نظر