شناسه خبر : 13321

یک ششم یارانه انرژی جهان را ایران پرداخت می‌کند

یک ششم یارانه انرژی جهان را ایران پرداخت می‌کند

رییس مرکز تحقیاقت وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: با ادامه این روند در سال ۱۴۲۰ با کمبود روزانه ۵۰۰ میلیون متر مکعب گاز مواجه خواهیم شد این در حالی است که امروز ایران پنجمین کشور در ذخائر گازی است .

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، محمد شکرچی‌زاده در مراسم رونمایی از سامانه ملی پایش اطلاعات انرژی در ساختمان با بیان اینکه متاسفانه در کشور برای مصرف بهینه انرژی کارنامه قابل قبولی نداریم گفت: چشم‌انداز کارشناسی برای مصرف انرژی در ساختمان بر روی میز وجود ندارد.

وی با بیان اینکه یک ششم یارانه انرژی جهان را ایران پرداخت می‌کند، گفت: این رقم 17 درصد است در حالی که سهم یک درصدی در جهان داریم و این یارانه نه به تولید بلکه به مصرف ارائه می‌شود.

رییس مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: اقشار پردرآمد سهم بالایی در این یارانه دارند و جزو کشورهایی هستیم که انرژی را با کمترین قیمت عرضه می‌کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به تورم، روز به روز قیمت انرژی در ایران ارزانتر می‌شود و انگیزه بخش خصوصی برای مصرف انرژی در کشورمان بالا می‌رود.

شکرچی‌زاده تاکید کرد: با ادامه این روند در سال 1420 با کمبود روزانه 500 میلیون متر مکعب گاز مواجه خواهیم شد این در حالی است که امروز ایران پنجمین کشور در ذخائر گازی است .

وی با بیان اینکه پیشروترین مقررات ملی ساختمان در بحث انرژی را داریم، گفت:‌ اخیرا وزیر راه و شهرسازی آخرین ویرایش مبحث 19 را ابلاغ کرد و خوشبختانه پیشروترین مقررات ملی ساختمان در اختیارمان قرار دارد.

 

ارسال نظر