شناسه خبر : 13309

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری از مهرماه اعمال می‌شود

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری از مهرماه اعمال می‌شود

رییس سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح از اعمال همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری در مهرماه و پرداخت وام ۵۰ میلیون تومانی به فرزندان کارآفرین آنها خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت دفاع، سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا گودرزی رییس سازمان بازنشستگان نیروهای مسلح با اشاره به تصمیم دولت برای همسان سازی در راستای برنامه ششم توسعه اظهارداشت: مقدمات کار چند ماه است آغاز شده و بعد از بحث‌های مختلف کارشناسی بین بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح و صندوق بازنشستگی، در نهایت قرار شد تا در حقوق مهرماه همسان‌سازی را اجرا کنیم.

وی با اشاره به اینکه مبنای همسان‌سازی برای اجرا ۹۰ درصد حقوق شاغلین فعلی است، افزود: جداول مربوطه تنظیم و ابلاغ شده و مراحل تنظیم حکم حقوقی و تنظیم فیش حقوقی بازنشستگان نیروهای مسلح در حال انجام است و در حقوق مهرماه برای همه بازنشستگان نیروهای مسلح اعمال خواهد شد.

گودرزی درباره نحوه محاسبه جداول طبقات شغلی گفت: نحوه محاسبه جداول به این صورت است که یک عدد برای هر طبقه شغلی تعیین شده و مبنای تعیین این عدد میانگین حقوق شاغلین در آن طبقه است، به طوری که میانگین حقوق شاغلین در هر طبقه مشخص شده و این عدد در جدول تعیین شده است و ملاک محاسبه قرار می‌گیرد.

به گفته رییس سازمان بازنشستگان نیروهای مسلح، بازنشسته لشکری ۳۰ سال خدمت در پایین‌ترین طبقه، حقوق پایین‌تر از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت نمی‌کند بنابراین در طبقات مختلف حقوق متفاوت است.

گودرزی با اشاره به اینکه پیش‌بینی شده تا حقوق بازنشستگان یا شاغلین نیروهای مسلح همواره ۲۰ درصد بالاتر از حقوق بازنشستگان کشوری باشد اظهار داشت: در این جدول بخشی از این ۲۰ درصد لحاظ شده و بخش دیگری لحاظ نشده است و دلیل آن محدودیتی بود که درخصوص ۹۰ درصد حقوق شاغلین داشتیم.

وی افزود: مکاتبات مختلفی با سازمان برنامه و بودجه شده است و هفته گذشته آخرین جلسه برگزار و توافق شد تا این موضوع اجرایی شود و پس از آن مقرر شد تا کمیسیونی که در سازمان برنامه و بودجه، سازمان استخدامی، صندوق کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح تشکیل شود تا درباره میزانی که از محل ۲۰ درصد می‌ماند تصمیم‌گیری شود.

رییس سازمان بازنشستگان نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: هر تصمیمی که گرفته شده، در ۶ ماه باقیمانده سال هم نیز اجرایی خواهد شد، لذا عملاً حقوق براساس همسان‌سازی پرداخت خواهد شد و برای سال آینده نیز این روند ادامه خواهد داشت.

گودرزی با اشاره به اینکه امسال برای بازنشستگان چند وام را دنبال کرده‌ایم، یادآور شد: برای حدود ۱۰۰ هزار نفر از بازنشستگان وام ۱۰ میلیون تومانی قرض‌الحسنه پرداخت خواهیم کرد، این وام به کسانی تعلق می‌گیرد که تاکنون از ما وامی دریافت نکرده‌اند، وام دیگری به سقف ۵۰ میلیون تومان درباره اشتغال فرزندان پیشکسوتان پیش بینی شده و این وام به  فرزندان پیشکسوتانی که اقدام به کارآفرینی می‌کنند  اختصاص خواهد یافت.

وی عنوان کرد: برای بازنشستگان که فرزندانشان ازدواج می‌کنند ۱۰ میلیون تومان وام خرید جهیزیه پرداخت میشود.  وام دیگری به نام وام جعاله تا سقف ۲۰ میلیون تومان را دنبال می‌کنیم که با همکاری بانک‌ها این موضوع انجام خواهد شد.

رییس سازمان بازنشستگان نیروهای مسلح با اشاره به اینکه در همسان‌سازی به بحث نحوه محاسبه جدول توجه شده است، افزود: جدول و امتیازات بر مبنای جایگاه شغلی افراد است، اگر افراد علاوه بر جایگاه شغلی دارای رتبه حقوقی باشند، برای هرکدام از این رتبه‌ها امتیاز جداگانه‌ای در نظر گرفته می‌شود، کسانی که سنوات ارفاقی دریافت کردند، آن را جزو سنوات خدمت محاسبه می‌کنیم و از حقوقشان کسر نخواهد شد.

گودرزی با اشاره به اینکه ما کسورات را از دولت دریافت نمی‌کنیم بلکه این کسورات در اختیار دولت است، گفت: دولت ۷۱ درصد به صورت مستقیم کمک می‌کند و بخشی از آن کسورات و بخش دیگر هم از آورده خود سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح است که به حقوق کمک می‌کند.

وی بیان کرد: ما در سازمان تامین اجتماعی بر روی این موضوع کار کرده‌ایم و طرحی را تهیه کرده‌ایم که به سازمان امور استخدامی تحویل داده شده است، اما عملاً نیازمند بازنگری است، اگر صندوق‌ها بخواهند به جایی برسند باید بدانیم که تنها راه چاره بحث کارکرد بیمه‌ای صندوق‌ها است لذا احیا کردن کارکرد بیمه بهترین راهکار است، اما کشور ما شرایط خاص خود را دارد و باید بر روی آن کار کارشناسی شود، مجلس، دولت و صندوق‌های سازمان تامین اجتماعی باید در خصوص این موضوع چاره‌اندیشی کنند.

رییس سازمان بازنشستگان نیروهای مسلح تصریح کرد: در سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح راجع به بحث شرکت‌هایی که واگذار شده‌اند کارهایی صورت گرفته است، انشاءالله در شرایط مناسب اعتباری که منظور شده را بتوانیم به فروش برسانیم تا بتوانیم حقوقی که به عهده سازمان گذاشته شده است را تامین کنیم.

 

ارسال نظر