شناسه خبر : 1323

رئیس اتاق بازرگانی تهران:

قضاوت درباره بازار ثانویه زود است/ اشکالات باید برطرف شود

قضاوت درباره بازار ثانویه زود است/ اشکالات باید برطرف شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع وکشاورزی تهران با بیان اینکه بازار ثانویه در حال یک قدم رو به جلو است اما، دارای اشکالاتی است که باید برطرف شود، گفت: در حال حاضر برای نتیجه گیری و قضاوت درباره بازدهی این بازار زود است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از میزان، مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی، صنایع وکشاورزی تهران گفت: بازار ثانویه در حال یک قدم رو به جلو است اما، دارای اشکالاتی است که باید برطرف شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع وکشاورزی تهران افزود: اعتقاد بخش خصوصی این است که اگر دولت می‌خواهد سیاست ارزی خود را دقیق و جامع پیاده کند دو نوع راه حل باید برای ارز داشته باشد.

وی ادامه داد: یکی برای دارو و کالا‌های اساسی هست که با هر قیمت که صلاح می‌داند پرداخت کند و از ابتدا تا انتهای زنجیره را بتواند کنترل کند تا قیمت تثبیت شده باشد و همه در جریان باشند که کدام کالا‌ها با این ارز‌ها تامین شدند.

خوانساری خاطرنشان کرد: در بازار ثانویه هم باید درباره سایر کالاها، قیمت ارز روز باشد تا رانت و فسادی در آن نباشد و قیمت را هم خود بازار تنظیم کند و دولت فقط نظارت بر آن داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی تهران تاکید کرد: اگر به غیر از موارد فوق باشد و به کالا‌هایی که دولت بر روی آن کنترل و نظارتی ندارد ارز یارانه‌ای پرداخت کند قطعا این فساد و رانت در آن خواهد بود و بخش خصوصی آن را صلاح نمی‌داند.

وی درباره بازدهی بازار ثانویه از زمان راه اندازی گفت: در حال حاضر برای نتیجه گیری و قضاوت درباره بازدهی این بازار زود است و باید صبر کرد تا مدت بیشتری بگذرد.

خوانساری تصریح کرد: این بازار باید تقویت شود و اجازه بدهند تمام نیاز‌های ارزی کشور در این بازار خرید و فروش شود.

 

ارسال نظر