شناسه خبر : 13210

۷۲ درصد از کل دادوستدها در اختیار مبادلات آنلاین بود

۷۲ درصد از کل دادوستدها در اختیار مبادلات آنلاین بود

بررسی فعالیت ۱۰۹ شرکت کارگزاری فعال در بازار سرمایه طی دوره یک ماهه شهریور ماه ۹۹، نشان از ارزش خرید و فروش بیش از ۴۶۳ هزار میلیارد تومانی این نهادهای مالی در معاملات سهام، اوراق مشتقه و اوراق بدهی دارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از بازارسرمایه ایران، بررسی دقیق‌تر عملکرد کارگزاری‌های فعال در بازار سرمایه نشان می‌دهد،  این نهادهای مالی در شهریور ماه خرید و فروش ۴۶۳ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومانی را در کارنامه خود ثبت کردند که در مقایسه با عملکرد مدت مشابه سال گذشته یعنی شهریور ماه ۹۸، رشد ۶ برابری داشته است. یادآور می شود شرکت‌های کارگزای فعال در بازار سرمایه طی دوره یک ماهه شهریورماه ۹۸ درآمدی بالغ بر ۷۳.۶هزار میلیارد تومان کسب کرده بودند.

براساس این گزارش، جزئیات خرید و فروش‌های ثبت شده توسط این نهادهای مالی در شهریور ماه امسال نشان می‌دهد که حدود ۳۳۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از این رقم یعنی بالغ بر ۷۲ درصد از کل دادوستد ها در اختیار مبادلات آنلاین بوده است؛ همچنین ۱۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز حجم معاملات عادی در خرید و فروش سهام در این نهادهای مالی بوده است.

همچنین بررسی عملکرد این کارگزاری‌ها به تفکیک فعالیت در انواع اوراق و بازار نشان می دهد که این نهادهای  مالی در ماه گذشته درآمدی در حدود سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در خرید و فروش اوراق در بازار بدهی داشته اند.

همینطور در بخش بازار اوراق مشتقه نیز درآمد این نهادهای مالی به بیش از ۱۵۶میلیارد تومان رسیده است. در همین راستا ۴۶ هزار میلیارد تومان از درآمد کارگزاری‌ها در ماه گذشته مربوط به معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس بوده است.

 

ارسال نظر