شناسه خبر : 13206

قیمت بلیت هواپیما تا آبان تغییر می‌کند

قیمت بلیت هواپیما تا آبان تغییر می‌کند

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: در پی افزایش نرخ دلار در هفته‌های گذشته و ابلاغ دستور العمل مبنی بر استفاده ۶۰ درصدی از ظرفیت هواپیما قیمت بلیت افزایش می‌یابد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی، با بیان اینکه از ابتدای آبان ماه به علت ابلاغ دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر تکمیل تنها ۶۰ درصد از ظرفیت هواپیماها قیمت بلیت پروازهای داخلی افزایش می‌یابد، گفت: با توجه به افزایش هزینه های شرکت های هواپیمایی و همچنین افزایش نرخ ارز و دلار و اجرای دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا شرکت‌های هواپیمایی درخواست افزایش قیمت بلیت را داده‌اند.

او ادامه داد: شرکت های هواپیمایی تمامی هزینه‌های خود را ارائه می دهند و با بررسی‌های انجام شده به یک نرخ نهایی و مصوب می‌رسیم که البته برای تضعیف نشدن حقوق مصرف کنندگان و مسافران کف و سقف قیمتی تعیین خواهیم کرد تا مشکلی در این زمینه ایجاد نشود.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی توضیح داد: قیمت بلیت هواپیما در تمامی مسیرها آزادسازی شده و البته درباره افزایش قیمت بلیت پیشنهادهایی را ارائه کرده ایم و با توجه به اینکه هم اکنون قیمت دلار به ۲۸ هزار تومان رسیده و این موضوع باعث زیان‌ده شدن بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی شده است.

سامانی یادآور شد: درخواست های شرکت های هواپیمایی تا پیش از آبان بررسی  و در نهایت قیمت بلیت تا آبان ماه مشخص می شود و با توجه به برآورد هزینه ها قیمت‌ها هم به صورت موقت افزایش خواهد یافت.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی اظهار کرد: در صورتی که دستورالعمل ظرفیت ۶۰ درصد برداشته شود و همچنین نرخ دلار به یک نرخ ثابت و متعادلی برسد افزایش قیمت ها هم کاهش می یابد.

سامانی بیان کرد: به طور قطع قیمت بلیت های هواپیما در پروازهای خارجی افزایش یافته و با توجه به نوسانات ایجاد شده این نرخ تغییر کرده است. با توجه به عرضه و تقاضا های متفاوت در این مسیر قیمت ها متفاوت است به طور مثال هم اکنون نرخ بلیت در مسیر ترکیه ۸ میلیون تومان فروخته می شود.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی همچنین درباره رعایت نکات دستور العمل بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا توضیح داد: تمامی دستورالعمل های بهداشتی و شیوه نامه های ستاد ملی کرونا در تمامی پروازها رعایت می شود و به هیچ عنوان تاکنون اجازه ورود مسافر بدون‌ ماسک را به داخل هواپیما نمی دهیم و از سوی دیگر هر ۳ دقیقه با توجه به سیستم های تهویه که وجود دارد هوای داخل هواپیماها تصفیه می شود.

او تصریح کرد: با توجه به افزایش شیوع ویروس کرونا  ستاد ملی مبارزه با کرونا درخواست داده اند که هواپیماها ۶۰ درصد از ظرفیت خود را استفاده کنند.

ارسال نظر