شناسه خبر : 13192

۱۴۰ هزار میلیارد ریال مطالبات وزارت بهداشت پرداخت شد

۱۴۰ هزار میلیارد ریال مطالبات وزارت بهداشت پرداخت شد

معاون فرهنگی،اجتماعی و امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی گفت: بیش از ۱۴۰ هزار میلیارد ریال مطالبات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بخش خصوصی از سوی این سازمان پرداخت شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، «عادل دهدشتی »روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی در اراک، افزود: با وجود افزایش چشمگیر هزینه‌ها،مراودات سازمان تامین اجتماعی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به روز است و این سازمان هیچ بدهی به وزارت بهداشت ندارد.

وی ادامه داد: هزینه ماهانه سازمان تامین اجتماعی از ابتدای امسال بیش از ۱۴۶ هزار میلیارد است که تمامی آن‌ از محل منابع این سازمان تامین می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی و امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: هزینه‌های ماهانه این سازمان پارسال ۹۶ هزار میلیارد بود که حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال آن به‌صورت استقراضی تامین می‌شد اما اکنون تراز منابع و هزینه‌های این نهاد مثبت است.

دهدشتی بیان کرد: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان یک مطالعه به حق این قشر بود که بعد از سال‌ها،  این مهم سال قبل محقق شد  و گام بلندی در راستای توزیع عادلانه منابع محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: سن بازنشستگی در کشورهای توسعه یافته هر ۱۰ سال مورد بازنگری قرار می‌گیرد و با توجه به امید به زندگی این مهم هر سال افزایش می‌یابد اما در کشور ایران سن بازنشستگی هر سال کاهش می‌یابد و این مهم باید اصلاح شود.

نماینده مردم اراک،خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: سازمان تامین اجتماعی مجموعه ای بزرگ و سرمایه ملی است که بیش از نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش خود دارد و با توجه به گستردگی این سازمان و بهره‌مندی آحاد جامعه از آن می‌طلبد بیش از پیش مورد توجه باشد.

«علی اکبر کریمی» افزود: مجلس شورای اسلامی نگاه ویژه‌ای به صندوق تامین اجتماعی دارد و در تدوین قوانین و برنامه‌های توسعه کشور گام های موثری در این راستا برداشته شده است.

وی گفت: میزان بدهی دولت به این سازمان بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان است که نشان می‌دهد دولت بار سنگینی بر دوش این سازمان قرار داده و ممکن است آینده صندوق به خطر بیفتد.

کریمی اضافه کرد: واگذاری سهام تعدادی از شرکت های دولتی به میزان ۳۲ هزار میلیارد تومان امسال در هیات دولت تصویب شد که با این اقدام بخشی از بدهی های دولت به سازمان پرداخت شد.

معاون اقتصادی استاندار مرکزی نیز گفت: تامین اجتماعی بزرگترین نهاد خدمت رسانی است که در شرایط فعلی اقتصادی به سبب مشکلات حوزه تولید، در تامین اعتبارات با محدودیت‌هایی مواجه شده است.

«سعید فرخی» بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی علاوه بر آورده ساختن انتظارات مردم همه در حوزه درمان و هم در حوزه بازنشستگی نسبت به حل مشکلات تولیدکنندگان هم وظیفه سنگینی بر عهده دارد و به‌همین دلیل می‌توان از این نهاد به عنوان بزرگترین دستگاه خدمات رسان یاد کرد. 


وی خاطرنشان کرد: استان مرکزی در زمینه رضایت‌مندی مردم از بیمه رتبه ۱۸ در کشور را داشته اما در سه فصل گذشته با ارائه خدمات مطلوب رتبه نخست در کشور را کسب کرده است.

در این آیین از زحمات «محمدرضا بیدهندی» تجلیل و «علیرضا حسینی» به‌عنوان مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی معرفی شد.

 

ارسال نظر