شناسه خبر : 12909

تولید میگو به ۳۵ هزار تن می‌رسد

تولید میگو به ۳۵ هزار تن می‌رسد

مدیر عامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان گفت: امسال پیش بینی‌ها حاکی از آن است که تولید میگو به ۳۰ تا ۳۵ هزار تن برسد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، ارسلان قاسمی مدیر عامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان از آغاز برداشت میگو در هرمزگان خبر داد و گفت: امسال پیش بینی‌ها حاکی از آن است که تولید میگو به ۳۰ تا ۳۵ هزار تن برسد.

او افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مرزها، حضور در بازار‌های صادراتی کمی سخت است، اما با همین شرایط انتظار می‌رود که همانند سال‌های قبل، ۹۰ درصد میگوی تولیدی صادر شود.

قاسمی با اشاره به اینکه شیوع بیماری لکه سفید تاثیری در تولید ندارد، بیان کرد: تولیدکنندگان یاد گرفتند که در کنار بیماری به امر تولید هم بپردازند، در حال حاضر تمامی کشور‌ها با رعایت مسائل بهداشتی مشغول تولید هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: بنابر آمار همه ساله ۹۰ درصد میگوی پرورشی به بازار‌های هدف صادر می‌شود که مسئولان شیلات این آمار را قبول ندارند، چرا که صادرات قابل رصد و مصرف در داخل غیر قابل رصد کردن است.

به گفته او، امسال از مجموع تولید حداقل ۳۰ هزار تن، پیش بینی می‌شود که ۹۰ درصد آن به بازار‌های هدف صادر شود و ۱۰ درصد هم در داخل مورد استفاده قرار گیرد.

قاسمی ادامه داد: این در حالی است که در خصوص میگوی دریایی ۱۰ درصد آن صادر می‌شود و ۹۰ درصد آن در بازار داخل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر عامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان در پایان با اشاره به اینکه تولید میگو نسبت به مدت مشابه سال قبل تفاوت معناداری ندارد، تصریح کرد: این درحالی است که مسئولان بخش دولتی نظر دیگری در خصوص تولید میگو دارند.

 

ارسال نظر