زلزله حدود ۲۰۶ میلیارد ریال به مردم رامیان خسارت زد

زلزله حدود ۲۰۶ میلیارد ریال به مردم رامیان خسارت زد

فرماندار رامیان در شرق استان گلستان گفت: برآوردهای اولیه خسارت ناشی از رخداد زلزله ۵.۱ ریشتری بامداد دوشنبه ۱۷ شهریور در این شهرستان مبلغ ۲۰۵ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال است که به بخش‌های مختلف بویژه واحدهای مسکونی وارد شده است.

به گزار چابک آنلاین به نقل از ایرنا، حمیدرضا چوبداری اظهار داشت: بیشترین خسارت زمین لرزه بامداد دیروز دوشنبه که تا الان چهار پس لرزه نیز داشته است، مربوط به بناها و ساختمان‌های مناطق روستایی این شهرستان معادل ۱۱۰ میلیارد ریال می‌باشد.

وی افزود: براثر زلزله روز گذشته ۱۲۴ واحد مسکونی مناطق روستایی رامیان نیازمند ساخت مجدد و ۷۱ واحد مسکونی نیز نیاز به تعمیر دارند که برای نخستین بار در تاریخ مدیریت حوادث غیرمترقبه استان گلستان، عملیات ساخت واحدهای تخریبی در کمتر از ۴۸ ساعت، امروز با حضور استاندار آغاز شد.

فرماندار رامیان اضافه کرد: واحدهای مسکونی خسارت دیده از زلزله با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بانک مسکن، شرکت‌های بیمه‌ای و سازمان‌های مرتبط تا چهار ماه آینده ساخته و تعمیر می‌شوند و در اختیار مردم منطقه قرار می‌گیرند.

چوبداری، میزان تسهیلات پیش بینی شده برای ساخت هر واحد مسکونی را ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله اعلام کرد و ادامه داد: همه خانه‌های روستایی رامیان از دو هفته قبل تحت پوشش بیمه حوادث تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال برای ساختمان و تا ۵۰ میلیون ریال برای اثاثیه منزل قرار گرفته بودند.

وی تاکید کرد:‌ علاوه بر منازل آسیب دیده از زلزله در رامیان، تمام منازل خشتی و گلی روستایی این شهرستان با دریافت تسهیلات تخریب و ساخته می‌شوند.

فرماندار رامیان همچنین گفت: ۲۰۰ خانوار ساکن در مناطق روستایی این شهرستان براثر زلزله بامداد دوشنبه متحمل خسارت شدند که هم اکنون به زلزله زدگان دو روستای "قورچای" و "ویرو" که در چادرهای هلال احمر اسکان موقت یافتند، خدمات بهداشتی و افلام ضروری روزانه داده می‌شود.

به گفته چوبداری، هم اکنون مشکل آب، برق و گاز روستاهای زلزله‌زده رامیان برطرف شده است.

استان گلستان به مرکزیت رامیان از بامداد دیروز دوشنبه تا امروز شاهد پنج زمین لرزه بود که نخستین آن به بزرگی ۵.۱ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۴ دقیقه و ۲۴ ثانیه بامداد دیروز در عمق ۹ کیلومتری از سطح زمین حوالی شهرستان رامیان را لرزاند و علاوه بر وارد کردن خسارت به ۱۹۵ واحد مسکونی در ۹ روستا از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد، به هزار و ۲۲۰ نفر از اهالی مناطق روستایی آن نیز صدمه وارد کرد.

شهرستان رامیان افزون بر ۸۵ هزار نفر جمعیت دارد.

ارسال نظر