شناسه خبر : 12824

سنوات سخت و زیان‌آور به ازای هرسال، یک و نیم سال محاسبه می‌شود

سنوات سخت و زیان‌آور به ازای هرسال، یک و نیم سال محاسبه می‌شود

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ضمن تشریح آخرین وضعیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و رفع برخی ابهامات آن از جمله محاسبه مبالغ ناشی از همسان سازی برای مشاغل سخت و زیان‌آور، به برخی شایعات و ادعاها درباره اعتبار مدارک تحصیلی اش واکنش نشان داد و آن را رد کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، مصطفی سالاری، با اشاره به اجرای طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی و پیشنهاداتی برای افزایش ۲۰ درصدی مجدد حقوق این قشر اظهار کرد: همسان سازی را یک مرتبه با توجه به اعتبارات دریافتی از سوی دولت از اول مرداد اعمال کردیم که احکام آن نیز صادر و حقوق ها بر اساس آن پرداخت شد.

وی افزود: بر مبنای متناسب سازی مستمری ۳.۵ میلیون بازنشسته افزایش پیدا کرد. ۶۵ درصد مستمری بگیران تامین اجتماعی حداقلی بگیر هستند آن دسته از حداقلی بگیران که دارای ۳۰ سال سابقه هستند و تا اسفند ۹۸ حقوقی معادل  یک میلیون و ۶۸۰ هزار تومان دریافت می کردند اکنون حقوقشان به دومیلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: کسی که ۲۵ سال سابقه داشته حقوقش به دومیلیون و  ۵۰۰ هزار تومان و کسی که ۳۵ سال سابقه داشته است دریافتی اش تقریبا به سه میلیون تومان رسیده است.

محاسبه مبالغ متناسب سازی برای مشاغل سخت و زیان آور

سالاری در پاسخ به اعتراضات بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور گفت: سنوات سخت و زیان آور به ازای هر یک سال، یک و نیم سال محاسبه می شود و کارفرما بابت آن باید در زمان بازنشستگی به نرخ روز ۴ درصد حق بیمه بپردازد. مبالغ متناسب سازی نیز متناسب با بیمه پردازی افراد لحاظ شده است و مشکلی وجود ندارد. اگر هم جایی لحاظ نشده باشد بازنشستگان اعلام کنند تا همکاران ما بررسی کنند.

وی درباره اعتبارات اجرای این طرح نیز گفت: در زمینه تامین اعتبار مشکلی وجود ندارد و دولت ۳۲ هزار میلیارد تومان از مطالبات ما را وصول کرده است. وعده هایی برای تسویه بخش دیگری از مطالبات ما داده شده که امیدواریم این اتفاق به زودی محقق شود.

روند درمان بیماران کرونا در مراکز ملکی تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره روند درمان بیماران کرونا در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی نیز اظهار کرد: در حال حاضر مشکلی در این زمینه نداریم و همکاری لازم را با نظام درمانی کشور داریم. از روز اول که این مشکل به وجود آمد مطابق سیاست های وزارت بهداشت امکانات را در اختیار گذاشتیم که مردم با مشکل روبرو نشوند.

وی درباره وضعیت دریافت سهم تامین اجتماعی از یک میلیارد یوروی برداشت شده از صندوق توسعه ملی برای درمان کرونا گفت: اگر تسهیلاتی باشد دنبال تسهیلات نیستیم، بیشتر به دنبال وصل مطالباتمان از دولت هستیم که آنها را تامین کند.

سالاری افزود: اما درباره آن اعتبار تخصیصی صندوق توسعه ملی هم کلیات در کارگروه اقتصادی ستاد کرونا مصوب و قرار شده سهم تامین اجتماعی نیز به نسبت مشخص و به ما پرداخت شود که باید در ستاد ملی هم به تصویب برسد.

پاسخ به شبهات مربوط به مدرک تحصیلی

سالاری در پاسخ به پرسشی پیرامون حواشی مربوط مدارک تحصیلی اش نیز توضیحاتی ارائه کرد و گفت: تحصیلاتم را در حوزه حقوق عمومی در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه تهران به پایان رساندم؛ که البته پردیس دانشگاه تهران هم نبوده و در دانشکده حقوق بوده است.

وی افزود: اینها همه مشخص است و می توان از دانشگاه تهران هم استعلام کرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در حوزه مدیریت نیز در  یک دوره آموزشی که به صورت مشترک از سوی دانشگاه بوردوی فرانسه و سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد شرکت کردم گفت: دو مرجع برگزار کننده هردو مدارکی صادر کرده اند. مدرک بوردوی فرانسه دی. بی. ای یا همان دکترای حرفه ای است و مدرک سازمان مدیریت صنعتی هم در حد دکترای حرفه ای مدیریت است و در گواهینامه پایان دوره ذکر شده است.

سالاری اضافه کرد: اعتبار این مدرک نیز به تایید سازمان امور اداری استخدامی رسیده است. که همه این موارد قابل استعلام است. موضوع از سازمان مدیریت صنعتی نیز قابل استعلام است تا برای کسانی که سوءنیت ندارند رفع ابهام شود.

واکنش سالاری به برخی فضاسازی ها در فضای مجازی

وی در واکنش به برخی فضاسازی ها در فضای مجازی پیرامون عملکرد مدیریتی اش در سال های گذشته نیز گفت: از مراجع ذیصلاح نظارتی باید سوال کرد. حتما اقدامات حقوقی در این باره خواهم کرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: صبر و حوصله ام زیاد است. این رفتارها تردید برانگیز است و باید برخورد و اقدام قانونی لازم صورت بگیرد. کسانی که مرجع کار بوده اند باید رسیدگی کنند. بنده در تمام عمرم در هیچ پرونده ای نه شاکی بوده ام نه متشاکی و نه به عنوان متهم احضار شده ام.

سالاری تاکید کرد که بسیار شفاف، واضح و روشن کار کرده ام و به این حواشی توجهی نمی کنم زیرا تردید و ابهامی ندارم و نگران نیستم.

 

ارسال نظر