شناسه خبر : 12783

کرونا ۷۰ درصد دفاتر خدمات گردشگری کرمانشاه را تعطیل کرد

کرونا 70 درصد دفاتر خدمات گردشگری کرمانشاه را تعطیل کرد

رئیس هیات مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و هوایی استان کرمانشاه گفت: رکودی که در حوزه گردشگری اتفاق افتاده ۷۰ درصد از دفاتر خدمات گردشگری کرمانشاه را به تعطیلی کشانده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، فردین امیری، با اشاره به فعالیت 85 دفتر خدمات مسافرتی در کرمانشاه، اظهار کرد: پس از شیوع کرونا و طی چندماه گذشته حدود 70 درصد از این دفاتر تعطیل شده‌اند.

وی تصریح کرد: برخی از دفاتر تعطیل شده، دفاتری هستند که بیش از 27 سال سابقه فعالیت دارند و جزو قدیمی‌ترین دفاتر گردشگری کرمانشاه هستند.

رئیس هیات مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و هوایی استان، اعلام کرد: ترس از ابتلاء به بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی مردم باعث شده تا دیگر سفر از سبد خانوارها حذف شود و همین مسئله دفاتر خدمات مسافرتی را با چالش مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه دفاتر گردشگری بیشترین زیان مالی را از شیوع کرونا دیده‌اند، گفت: هرچند قول هایی در بحث مالیات و بیمه تامین اجتماعی به دفاتر داده شد، اما عملا حمایتی ندیده‌ایم.

این مسئول اضافه کرد: برای حمایت از دفاتر گردشگری 16 میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود 12 درصد در نظر گرفتند، بدون آنکه توجه کنند که این رقم تسهیلات چه دردی را از دفتری که از بهمن سال گذشته تاکنون در رکود است، دوا می‌کند.

وی تاکید کرد: علاوه بر تاثیرات منفی شیوع بیماری کرونا بر ادامه فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی، اپلیکیشن هایی که بی رویه رشد کرده‌اند و مدیریتی روی آنها نمی‌شود نیز مزید بر مشکلات شده و باعث رکود و از دور خارج شدن دفاتر گردشگری می‌شود. متاسفانه این اپلیکیشن ها هم در بحث فروش بلیط و هم در بحث فروش تور ورود کرده‌اند و به مشکلات اقتصادی دفاتر گردشگری دامن می‌زنند.

وی ادامه داد: وجود برخی لابی‌ها باعث شده این اپلیکیشن ها بتوانند بلیت‌ها را زیر قیمت تهیه کنند و از سوی دیگر با تخفیف 15 درصدی به مسافر بفروشند، در این حال طبیعی است که مسافر از بلیت‌های ارزان‌تر استقبال می‌کند و دیگر سراغ دفاتر گردشگری را نمی‌گیرد.

رئیس هیات مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و هوایی استان اعلام کرد: به دفاتر می‌گویند با اپلیکیشن‌ها رقابت کنید، مگر می‌شود با کسی که رانت قوی دارد و بلیت را زیر قیمت به او می‌دهند، رقابت کرد.

وی تاکید کرد: نتیجه این وضعیت این می‌شود که دفاتر نه دیگر فروش بلیتی دارند و نه فروش تور و در نهایت مجبورند که تعطیل کنند.

 

ارسال نظر