شناسه خبر : 12761

سازمان امور مالیاتی برعلیه برخی دستگاه‌های دولتی اقامه دعوا کرد

سازمان امور مالیاتی برعلیه برخی دستگاه‌های دولتی اقامه دعوا کرد

رئیس سازمان امور مالیاتی از اقامه دعوای سازمان امور مالیاتی علیه برخی دستگاه‌های دولتی خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از صدا و سیما،  پارسا گفت:علیه برخی دستگاه های دولتی که داده ها و اطلاعات خود را در اختیار این سازمان قرار نمی دهند از طریق دادستانی اقامه دعوای قضایی و اعلام جرم کرده‌ام.

رئیس سازمان امور مالیاتی در پاسخ به سوالی درباره ضرورت اتصال سامانه‌های دستگاه های مختلف دولتی به یکدیگر و استفاده از این اطلاعات گفت: اجزای مختلف حاکمیت باید به داده‌ها و اطلاعات سایر اجزا دسترسی داشته باشند و این موضوع در جهان امروز برای اداره کشور ضروری است .
وی با اشاره به ضرورت استفاده از برخی داده ها در خصوص تصمیم‌گیری های مالیاتی گفت:دولت اجازه دارد که امکان استفاده از این اطلاعات را به اجزا و دستگاههای مختلف بدهد.
وی افزود: در همین راستا سازمان امور مالیاتی نیز برای استفاده از اطلاعات برخی دستگاه ها اقدام کرده و علیه انهایی که از دادن این اطلاعات خودداری کرده‌اند اقامه دعوا شده و در حال پیگیری است.
وی افزود: در خصوص تعداد دیگری از دستگاه ها نیز که اطلاعات نداده اند با سازمان برنامه و بودجه و خزانه کل کشور صحبت کرده‌ایم تا تخصیص منابع آنها را انجام ندهند و به مرور این دریافت اطلاعات تکمیل خواهد شد .

 

ارسال نظر