شناسه خبر : 12721

۶۰۰ میلیارد تومان به دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی و تهران پرداخت شد

۶۰۰ میلیارد تومان به دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی و تهران پرداخت شد

رئیس برنامه و بودجه استان تهران: تاکنون ۶۰۰ میلیارد تومان در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی و تهران قرار گرفته است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از صدا و سیما، مسعود شفیعی گفت: تاکنون ۶۰۰ میلیارد تومان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه علوم پزشکی تهران قرار گرفته و برای تأمین نیاز این دو دانشگاه در زمینه کرونا هزینه شده است.
رئیس برنامه و بودجه استان تهران افزود: براساس اعلام نیاز این دانشگاه‌ها منابعی هم از صندوق توسعه ملی در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است که می‌توانند نیازشان را تأمین کنند.

وی ادامه داد: از ۶۰۰ میلیارد تومان تأمین شده، ۲۰۰ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده و ۴۰۰ میلیارد تومان از منابع دیگر است، همچنین از طریق صندوق توسعه ملی نیز منابع دیگری با کمک دستگاه‌های ملی تزریق شده است.
رئیس برنامه و بودجه استان تهران با اشاره به این که اکنون دانشگاه‌ها شرایط پایداری دارند و می‌توانند نیازشان را برطرف کنند، گفت: اگر شرایط مشابهی پیش بیاید ما آمادگی بیشتری برای تأمین نیاز آن‌ها داریم.
آقای شفیعی افزود: مهمترین اقدامی که در ماه اسفند در استان تهران انجام شد تأمین اعتبارات عمومی دولت از محل مالیات بر ارزش افزوده بود که کمک‌های قابل توجهی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مثل بیمارستان مسیح دانشوری و چند بیمارستان بزرگ دیگر استان تهران که محل درمان بیماران مبتلا به کرونا بود داده شد تا به شرایط پایدار رسیدیم.
رئیس برنامه و بودجه استان تهران گفت: در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) و شهدای تجریش و چند شهرستان دیگر استان تهران در یک یا دو سال آینده می‌توانیم چند هزار تخت بیمارستانی جدید را آماده بهره برداری کنیم.

 

ارسال نظر