۳خودروساز بزرگ کشور ۳۴۶ هزاردستگاه انواع محصولات سواری تولید کردند

۳خودروساز بزرگ کشور ۳۴۶ هزاردستگاه انواع محصولات سواری تولید کردند

صورت‌های مالی سه خودروساز بزرگ کشور در پایان مرداد ماه سال جاری نشان می‌دهد خودروسازی همچنان در جاده رشد تولید حرکت می‌کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از صدا وسیما؛ بنابر آمار منتشره در سایت کدال، سه غول خودروساز داخلی (ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو) طی پنج ماه نخست امسال در مجموع ۳۴۶ هزار و ۴۷ دستگاه انواع محصولات سواری را به تولید رسانده‌اند تا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۸/ ۱۰ درصد افزایش تیراژ را تجربه کنند.
براساس این گزارش، شرکت ایران‌خودرو تا پایان مرداد، ۱۶۶ هزار و ۸۵۵ دستگاه از محصولات خود را تولید کرده است که در مقایسه با آمار تولید سال گذشته ۷/ ۳۱درصد افزایش داشته است. شرکت سایپا نیز در پنج ماهی که از سال جاری می‌گذرد ۱۳۷ هزار و ۵۲۱ دستگاه از انواع محصولات خود را تولید کرده است. پارس‌خودرو نیز به عنوان سومین خودروساز بزرگ کشور تا پایان مرداد امسال ۴۱ هزار و ۶۷۱ دستگاه از محصولات موجود در سبد خود را روانه بازار کرده است.
همچنین نگاهی به جزئیات آمار تولید خودرو‌های سواری در پنج ماه نخست امسال نشان می‌دهد، ایران خودرویی‌ها در این بازه زمانی، تنها ۱۵۹ دستگاه از محصول پژو ۲۰۰۸ تولیدکرده اند که با افت ۹۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه شده است. این شرکت در پنج ماه سپری شده سال جاری، ۱۷هزار و ۱۱۵ دستگاه سمند، ۲۱ هزار و ۷۲۶ دستگاه دنا و سه هزار و ۹۰۳ دستگاه رانا تولید کرده است. هایما محصول مونتاژی ایران خودرو نیز در پنج ماه نخست امسال با رشد تولید مواجه شده و در مجموع ۲ هزار و ۴۸۷ دستگاه از این خودرو تا پایان مرداد امسال تولید شده است که نسبت به پنج ماه نخست سال گذشته رشد ۷/ ۱۶ درصدی را نشان می‌دهد. طبق آمار‌های ارائه شده به بورس، دانگ‌فنگ محصول دیگر ایران خودرو در مردادماه از خط تولید خارج شده است و همچنان خبری از تولید محصول سوزوکی گرند ویتارا نیست.
آمار‌های شرکت خودرو سازی سایپا طی پنج ماه ابتدایی امسال نشان می‌دهد خودرو پراید تیراژی معادل ۶۱ هزار و ۱۴۹ دستگاه داشته که در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته حدود ۱۹ درصد کاهش تولید را تجربه کرده است.
در بین دیگر محصولات سایپا، تیبا با ۷۶ هزار و ۳۴۹ دستگاه بیشترین تولید را داشته است. با این حال درمیان محصولات مونتاژی سایپا تولید آریو و چانگان تقریبا متوقف شده است.
طبق آمار شرکت پارس‌خودرو در پنج ماه ابتدایی امسال ۲ هزار و ۱۱۹ دستگاه برلیانس را مونتاژ کرده است. در این بین، تیراژ کوئیک به ۱۲ هزار و ۱۲۶ دستگاه رسیده و ۷۳۰ دستگاه خودرو ساینا در این شرکت تولید شده است. طبق آمار، پارس‌خودرو توانسته در پنج ماه ابتدایی امسال ۲هزار و ۷۵۱ دستگاه رنو را به تولید برساند که در مقایسه با چهار ماه نخست گذشته، ۱۶۹ دستگاه کمتر بوده است.

 

ارسال نظر